گزارش و تحلیل

ردپای سعودی و آمریکایی در حملات تروریستی به قلب ایران

© REUTERS / TIMA agencyعمل تروریستی در ایران
عمل تروریستی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرامش وامنیت در قلب جمهوری اسلامی توسط 5 تن از تکفیری ها بهم زده شد.

 

حمله تروریستی به مجلس و مقبره امام خمینی (ره) در ایران مثل یک زلزله بزرگ افکار عمومی و فضای خبری جهان را تکان داد. آرامش و امنیت در قلب جمهوری اسلامی که یکی از امن ترین کشورها در خاور میانه و فعال ترین مبارز با تروریسم در منطقه می باشد، توسط 5 تن از تکفیری ها بهم زده شد.

عماد آبشناس، سردبیر روزنامه «ایران پرس» و کارشناس  دائمی «اسپوتنیک» در  گفت و گو با مارینا الشعلان، خبرنگار بخش فارسی خبرگزاری «اسپوتنیک» آخرین جزئیات حملات داعشی ها در تهران را شرح داد و به ردپای خارجی در این ماجرای تروریستی اشاره نمود. این صاحب نظر گفت که اطلاعات در مورد داعشی بودن این تروریستها از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران هنوز تایید نشده است:

-       تا به حال منابع رسمی اظهار نظر نکرده اند. اما منابع غیر رسمی و بعضی از شخصیت های اجتماعی به صورت غیر رسمی اظهار داشتند که اطلاعاتی که بدست آمده نشان آن است که همه این تروریستها از نظر هویتی ایرانی و از اهالی غرب کشور بودند. ممکن است از کردستان یا خوزستان آمدند. آنها طی چهار یا پنج سال گذشته پیوستند و تحت پیگرد بودند. دو سال پیش آنها به صورت متفرقه وارد ایران شدند و به دنبال فرصت برای انجام عملیات بودند. و این فرصت به دست شان آمد که این عملیات را انجام دادند. آنها طی این دو سال در داخل ایران به صورت انفرادی و جداگانه زندگی می کردند و هیچ وقت  با هم دیگر ارتباطی نداشتند. طبق آخرین اطلاعاتی که به صورت غیر رسمی  منتشر شده، در میان این مهاجمان یک خانمی هست که با این تروریستها همدست بوده است. این خانم زنده بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، مذهب و قومیت این تروریستها مشخص نشده است. اما توجه داشته باشید که آنهایی که می خواهند عضو داعش باشند، باید افکار این گروه تروریستی را بپذیرند. معلوم است که تفکر این گروه تفکر سلفی و وهابی است. به همین دلیل اگر تصور کنیم که این افراد قبلا از مذهب سنی پیروی نکردند اما در نهایت به مذهب وهابی گروییده اند. نکته مهم در این است که بیشتر از 95 درصد مسلمانان سنی جهان وهابیت را به عنوان مذهب قبول ندارند و حتی دانشگاه الازهار (مرکز اصلی ادبیات عربی و علوم اسلامی اهل تسنن) رسما اعلام کرد که مذهب به نام وهابیت وجود ندارد و این بدعت است.

متاسفانه این افراد به این بدعت گرایش پیدا کردند. ظاهرا خانمی که دیروز در درگیری با پلیس دستگیر شد عضو سازمان مجاهدین خلق و در عراق عضو قرارگاه اشرف بود و سپس از آن پادگان جدا شد و به داعش پیوست. اما هنوز هیچ کدام از این اطلاعات رسمی نیست. این اطلاعات میان گروه های شبکه های اجتماعی و خبرنگاران رد و بدل می شود.

 

عماد آبشناس در ادامه گفت و گو اظهار داشت که ریاض و واشنگتن برای مقابله با ایران دست در دست تانگو می رقصند و به همین دلیل هیچ شکی وجود ندارد که عربستان سعودی و ایالات متحده در حملات تروریستی در تهران دخالت داشتند. کارشناس در این خصوص توضیح داد:

-       دیروز سپاه پاسداران در بیانیه خود ایالات متحده را به طور رسمی و عربستان سعودی را به صورت غیر رسمی متهم نموده و اعلام کرد که آنها پشت این حمله تروریستی هستند. در واقع همه گروه های تروریستی از پیروان مذهب سلفی و وهابی هستند. ریشه تفکر تروریستی آنها از سلفی گری و وهابیت می آید که منشای آن عربستان سعودی است. کشور عربستان خواه یا نخواه در ماجرای دیروز دخیل است چرا که این تفکر را در جهان گسترش می دهد. امروز در جهان هر جایی که عملیات تروریستی به عمل می آید بعد از بررسی معلوم می شود که عاملان این حملات تروریستی تفکر وهابی و سلفی داشتند. این حقایق به ما نشان می دهد که عربستان سعودی در همه ماجراهای تروریستی چه در ایران و چه در جای دیگر جهان دخیل بود.       

 اگر در اتفاقاتی که قبل از این ماجرای تروریستی را در نظر بگیریم، می بینیم که پسر ولی العهد عربستان سعودی شاهزاده محمد بن سلمان  قبل از این حمله تروریستی رسما اعلام کرد که آنها (عربستان و آمریکا) می خواهند در داخل ایران آشوبی را ایجاد و به قلب ایران (شهر تهران) حمله کنند. همچنین خود آقای ترامپ در اجلاس ریاض رسما اعلام کرد که وی برنامه ریزی می کند که ثبات و امنیت ایران را بهم بزند. سپس می بینیم که فردی با نام "مایکل دی آندریا" به عنوان رییس بخش عملیات ایران در سازمان سیا تعیین می شود. این شخص به انجام عملیات بزرگ تروریستی در خاور میانه، از جمله در افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و لبنان و… بسیار معروف است. تمام عملیات تروریستی آمریکا زیر نظر این شخص انجام می شد.  قابل توجه است که وزیر امور خارجه عربستان صبح روز حملات تروریستی در توئیتر خود نوشت که ایران باید به زودی تنبیه شود. و در واقع تنبیه شد. عمل تروریستی کمتر از چند ساعت بعد از انتشار این توییت در تهران انجام شد. همه این حقایق می تواند شواهد دال بر این باشد که عربستان سعودی و ایالات متحده در این ماجرا دخیل هستند و من تصور نمی کنم که هیچ کشور دیگری از این کار تروریستی می خواهد نفع ببرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала