گزارش و تحلیل

امدادگران روسیه در تاجیکستان

© Photo / Shukhrat Sa'dievتاجیکستان
تاجیکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امدادگران روسیه به آموزش همکاران تاجیک می پردازند.

به گزارش « اسپوتنیک»  امدادگران روسیه در جریان تمرینات آموزشی  به مسائل سازماندهی  دفاع از ساکنان  در مقابل فجایع طبیعی و انسانی  خواهند پرداخت.  سازمان بین المللی  دفاع مدنی  که  فدراسیون روسیه  بزرگترین حامی  این سازمان  است  کلاس های آموزشی را برای تاجیک ها ترتیب داده است. عالم فصح الدینوف خبرنگار  ویژه « اسپوتنیک»  از دوشنبه گزارش می دهد.

امدادگران مسکو  در چارچوب سازمان بین المللی  دفاع مدنی  با عنوان مخفف « موگو»  به تاجیکستان آمده اند.  روسیه  بزرگترین حامی  این ساختار است  و پروژه هایی در  خصوص گسترش و افزایش پتانسیل سازمان های امدادرسانی  در کشورهای مختلف جهان را  تحت سرپرستی  سازمان مذکور اجرا می کند.  دروس آموزشی در دوشنبه در جهت  آموزش کارمندان سمتگیری شده است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

ویتالی  سیمونوف  رئیس انستیتوی  رشد آکادمی  دفاع مدنی وزارت اوضاع غیر مترقبه  روسیه در این خصوص گفت: ولادیمیر  کوشینوف از روسیه، رئیس  سازمان بین المللی  دفاع مدنی است. ساختار کنونی مسئول  سازماندهی کمک های انسانی  و حمایت از  کشورهای عضو « موگو»ست و تمام  مسائل در عالی ترین سطح بررسی می شوند».

سفر متخصصان روسیه به  تاجیکستان کوتاه مدت خواهد بود. آنها طی یک هفته سعی می کنند  تجربیات عملیات ضربتی  هشداردهی وقوع فاجعه را با همکاران تاجیک درمیان بگذارند. به چند  نکته توجه خواهد شد:  سازماندهی  کار ساختار های  نجات  و امداد  در سطح محلی، دفاع از اراضی کشور و تهیه مقدمات  عملیات نجات. در جریان تمرینات و آموزش پرسونل،  خودویژگی  جغرافیایی تاجیکستان در نظر گرفته خواهد شد — 93 درصد  خاک کشور کوهستانی است.

پروفسور  انستیتو  رشد  و توسعه آکادمی  دفاع مدنی وزارت حوادث غیرمترقبه  روسیه در این خصوص گفت: در تاجیکستان اوضاع غیرمترقبه خاص خود وجود دارد — ریزش خاک و سنگ در مناطق کوهستانی،  سیل  و خشکسالی.  تاجیکستان یک کشور کوهستانی است و در آنجا زمین لرزه  زیاد رخ می دهد.  ما سعی می کنیم  در دوره های آموزشی به تمام این مسائل توجه کنیم.  در عمل به همکاران تاجیک نشان می دهیم که چه اقداماتی باید برای هر مورد خاص به انجام برسد».

در ماه سپتامبر نمایندگان  آکادمی  دفاع مدنی وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه دوباره به دوشنبه سفر خواهند کرد.  کمک های روسیه در این زمینه برای تاجیکستان فوق العاده با ارزش است.  مرکز آموزشی  ملی در حال  راه اندازی است.  در چنین شرایطی،  آموزش سیستماتیک  به کارمندان باتجربه کمک می کند  همکاران جوان  را آموزش بدهند.  شایان ذکر است  که روسیه بزرگترین شریک تاجیکستان در  اجرای  برنامه  مدرنیزه کردن سازمان امداد و نجات  تاجیکستان  است. در ماه مه، روسیه  تحت سرپرستی  سازمان ملل،  تکنیک آلات سنگین  به مبلغ  بیش از  500 هزار دلار را  به  امدادگران تاجیکستان تحویل داد.  تا پایان سال جاری،  روسیه  حدود 700 میلیون دلار برای تأمین نیازهای کمیته  حوادث غیر مترقبه تاجیکستان  برای تهیه پهپاد و تجهیزات ویژه فنی  برای کار در شرایط  ریزش سنگ و خاک و سیل به تاجیکستان  واگذار خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала