گزارش و تحلیل

اگر بعضی ها 110 میلیارد دلار داشتند چه می شد؟

© Photo / PixabayUS currency
US currency - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری حجاب را در جهان با اسلام می شناسند و باور دارند حجاب از جزیره العرب به جهان معرفی شد اما اگر به تاریخ شناسان مراجعه کنید به شما می گویند اولین دین ابراهیمی که حجاب را معرفی کرد دین یهود بود.

یکی از دوستان مدتی پیش فیلمی را در دانشگاه تهران نشان می داد و سوال می کرد می دانید اینجا کجاست؟ در این فیلم خانم ها سرتاپا پوشیده بودند و حتی چشم هایشان هم با توری پوشیده شده بود. بدون استثنا همه گفتیم رقه یا موصل. وی گفت مقداری صبر کنید به یکباره چند مرد یهودی را دیدیم که با لباس مذهبی چند متر جلوتر راه می رفتند دوستمان سپس گفت اینجا بخش غربی بیت المقدس است و این یک محله مربوط به یهودی های تندرو است.
حال ممکن است برخی سوال کنند خوب این ماجرا به تیتر ما چه ربطی دارد؟

دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا در کنار سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان در ریاض - اسپوتنیک ایران
سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی
علیرغم اینکه قانون اجبار حجاب در عربستان سعودی اعمال می شود اما همسر ودختر آقای ترامپ بدون حجاب به این کشور رفتند وتوسط مقامات عربستانی مورد استقبال بسیار گرم قرار گرفتند وحتی یک نفر هم اعتراض نکرد، در مقابل در بیت المقدس وقتی که همسر و دختر آقای ترامپ برای دعا بر دیوار ندبه به این مکان مقدس رفتند بسیاری از یهودی ها به اعتراض برخواستند که نیروهای امنیتی از نزدیک شدن آنها جلوگیری به عمل آوردند. در واتیکان همسر آقای ترامپ در حضور پاپ یک روسری بر سر گذاشت.
حال ببینید کشوری که ادعای رهبری جهان اسلام را دارد چه رفتاری نشان داد و یهودی ها و مسیحیان چگونه رفتار کردند.
برخی ممکن است متصور باشند که دلیل این رفتار مقامات عربستانی این است که اینان می خواهند نشان دهند که روشن فکر هستند.
به هیچ وجه ماجرا این نیست. بر اساس فتوایی که "بن باز" چند سال پیش صادر کرد حجاب فقط برای زنان مسلمان اجباری است و زنان غیر مسلمان را به حیواناتی تشبیه کرده که دیدن برهنه آنها هم هیچ مانعی ندارد چون دیدن حیوانات برهنه مانعی ندارد.
بنده اینجا در صدد بحث در مورد مسایل مذهبی نیستم. نکته ای که اینجا مطرح است که قطعا آقای ترامپ در جریان بوده که بر چه اساسی عربستانی ها حاضر هستند همسرش و دخترش بدون حجاب وارد عربستان شوند و اگر در جریان نبوده قطعا سفارت ایالات متحده در ریاض کوتاهی کرده که به وی اطلاع نداده.
به هر حال فیلم هایی که از نحوه بر انداز کردن همسر و دختر آقای ترامپ توسط سعودی ها منتشر می شود نشان می دهد که اینان فقط با دید خریدار به همسر و دختر آقای ترامپ نگاه می کردند چون خوب به هر حال رهبر دینی آنها به آنها اجازه داده به اینان اینگونه نگاه کنند.
حال به اصل ماجرا می رسیم.
Иванка Трамп во время визита в Саудовскую Аравию - اسپوتنیک ایران
خواستگاری های گسترده شهروندان عربستان از دختر متاهل دونالد ترامپ (عکس،ویدئو)
اگر رهبران کشورهای دیگر هم 110 ملیارد دلار داشتند احتمالات آقای ترامپ حاضر می شد غیرتش را کنار بگذارد و اجازه دهد آنها هم نظری خریدارانه به همسر و دخترش بیاندازند.
اگر یمنی ها 110 ملیارد دلار داشتند احتمالا سازمان ملل بچه های آنها را جزو انسان ها به حساب می آورد و عربستان سعودی را محکوم می کرد که مرتکب جرم بر علیه بشریت شده.
اگر سوری ها 110 ملیارد دلار داشتند احتمالا ایالات متحده خود سلاح های بیولوژیک و شیمیایی و بمب های خوشه ای و بمب های اورانیوم غنی شده تحویل می داد و اسد را تشویق می کرد که مخالفان را با این بمب ها بزند و از سلاح های سنتی دست بردارد.
اگر بحرینی ها 110 ملیارد دلار داشتند می توانستند وجدان رئیس جمهوری آمریکا و کشورهای غربی را تحریک کنند وآنها نیز نسبت به اتفاقاتی که آنجا پیش می آید موضع بگیرند.
اگر اکراینی ها 110 ملیارد دلار داشتند شاید می توانستند از توطئه برای سرنگونی رئیس جمهوری منتخبشان جلوگیری به عمل آورند.
اگر مسلمانان روهینگا در میانمار 110 ملیارد دلار داشتند شاید می توانستند حمایت ایالات متحده را بخرند تا قتل عام نشوند و از سرزمینشان اخراج نشوند.
اگر، اگر های زیادی وجود دارد اما به هر حال من شخصا فکر می کنم اگر 110 ملیارد دلار داشتم اولین کاری که می کردم این بود که بلا فاصله مرکز تحقیقاتی راه انداز می کردم تا کره قابل سکونت دیگری پیدا کند و بتوانیم همه مردمانی که از ظلم و ستم خسته شدند را به آنجا ببریم و همه با صلح و صمیمیت، به عنوان انسان، با هم زندگی کنند و بگذارند این کره زمین برای همین هایی که وجدان خود را به پول می فروشند بماند تا ببینند سر آخر چقدر از این پول های خونین را می توانند با خود به قبر ببرند.
شاید آنوقت انسان ها چند صباحی زندگی راحتی برای خود داشته باشند و اینها برای مال دنیا حیوانانه با هم بجنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала