گزارش و تحلیل

تروریسم به اروپا سرایت کرده است

© REUTERS / Andrew YatesVehicles are seen near a police cordon outside the Manchester Arena, where U.S. singer Ariana Grande had been performing, in Manchester, northern England, Britain, May 23, 2017.
Vehicles are seen near a police cordon outside the Manchester Arena, where U.S. singer Ariana Grande had been performing, in Manchester, northern England, Britain, May 23, 2017. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش پلیس منچستر تعداد کشته شدگان بر اثر انفجار در سالن «منچستر آرنا» 22 نفر افزایش یافته و 59 نفر دیگر زخمی شدند

پلیس همچنین اطلاع داد که احتمالاً یک نفر حمله تروریستی را انجام داد. «هوپکینس» نماینده پلیس منچستر در کنفرانس خبری که شبکه‌های تلویزیونی انگلیس آن را پخش کردند اعلام کرد «در حال حاضر ما حدس می‌زنیم که یک فرد انهحاری حمله را انجام داد».

به گفته او، پلیس روشن می‌کند که آیا این فرد به تنهایی عمل کرده و یا تعدادی همدستان داشته بود. هوپکینس گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که حمله کننده در ورزشگاه مرد».

Пострадавший в результате взрыва в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک ایران
تعداد قربانیان انفجار منچستر به 22 نفر رسید
انفجار در سالن «منچستر آرنا» شب دوشنبه هنگام کنسرت خواننده آمریکایی«آریانا گرانده» بوقوع پیوست. پس از فاجعه متروی لندن در 2005 که در آن 50 نفر به هلاکت رسیدند، این انفجار بزرگترین عمل تروریستی در انگلیس است.

«یوسف لیندر» رئیس انجمن بین‌المللی ضد تروریستی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت که خطر تروریستی طلب می‌کند که با آن بطور ثمربخش مبارزه شود، وی چنین ادامه داد:

«باید دقیقاً پی برد که تا موقعی که دولت های کشور های اروپای غربی رژیم مهاجرتی سخت تری را اعمال نکنند و گروه‌های تروریستی موجود در اراضی خود را زیر کنترل اکید قرار ندهند رسیدن به نتایج جدی در مبارزه با تروریسم محال است. نخبگان حاکم در این کشور ها قادر نیستند اقدام های سخت و ثمربخش را بپذیرند زیرا آن‌ها در پی خویشتنداری و دموکراسی کذایی بوده و نمی‌توانند از ملت‌های خود با وسایل سخت پلیس و نیروی انتظامی دفاع کنند. ولی موقعیت کنونی در اروپا چنان است که اقدام های غیر از این عملاً ثمربخش نیست».

به گفته لیندر، تروریست هایی که در اروپای غربی لانه کردند از خصوصیات قوانین محلی با موفقیت بهره می‌گیرند و سران شبکه‌های تروریستی در اروپا از کیفر اعمال خود اغلب شانه خالی می کنند. لیندر در پایان اظهار داشت:

«نمایندگان سازمان های تروریستی اعمال خود را به خوبی برنامه‌ریزی کرده و از نکات ظریف قوانین و راه‌های گریز از مجازات ها خوب بلد بوده و آن‌ها را بکار می‌برند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала