گزارش و تحلیل

برنامه تلویزیونی ضد تروریسم

© Fotolia / Andrey Burmakinتلویزیون
تلویزیون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه برنامه تلویزیونی مقابله با تروریسم برای پخش آماده می شود.

 به گزارش « اسپوتنیک»با استناد به گفته های آلکسی پاولوف،  دستیار  دبیر شورای  امنیت فدراسیون روسیه،  برنامه تلویزیونی و رادیویی  برای پخش  آماده می شوند که مقاومت با ثبات در مقابل ایدئولوژی  تروریسم را در جامعه شکل خواهد داد. این برنامه ها یکی از سری اقداماتی  است  که در خصوص مخالفت با  افراط گرایی و  فعالیت تروریستی  در کشور  طراحی شده اند.

پاولوف  به مناسبت  برنامه ویژه ای که به 25-مین  سالگرد تأسیس  شورای امنیت فدراسیون روسیه اختصاص دارد  و  در ماه ژوئن برگزار خواهد شد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « پیشگیری از پخش  و گسترش ایدئولوژی  رادیکال  در کشور یکی از اهداف  در عرصه مبارزه با تروریسم  و افراط گرایی است.  بدون  حل و فصل این مسأله نمی توان  در مبارزه با تروریسم پیروز شد».

 برای حل و فصل  موثر و کارای این هدف  برخورد جامع  و شرکت  مقامات دولتی و نهادهای  مختلف جامعه مدنی، جامعه علمی و  تجاری  و ساختار آموزشی  و  سازمان های  اجتماعی  و  دینی  و رسانه های عمومی در این روند  ضروری است.

  در زمان حاضر، پروژه هایی در رابطه با طراحی  و آماده کردن  برنامه های  خبری — اطلاعاتی و تلویزیونی در حال طراحی هستند.  این برنامه ها برای  بینندگان و شنوندگان و توانبخشی اجتماعی شهروندانی که در حال گذراندن  دوره حبس به دلیل جنایات تروریستی هستند  در نظر گرفته شده اند».  

بعلاوه، کارهایی  در باره هشداردهی و پیشگیری  از  نفوذ جنبش های رادیکال در سیستم مذهبی، تشخیص و حذف مواد افراطی از  مطبوعات  و رسانه های الکترونیکی، آموزش و پرورش معلمان  و روانشناسان  و کارمندان اجتماعی  در این جهت خاص  و نظارت بر  عقاید اجتماعی  و غیره  انجام می گیرد.   در عین حال، توجه خاص نسبت به  کار با جوانان مبذول خواهد شد  که بیشتر از قشر های دیگر اجتماعی  می توانند تحت نفوذ  ایده های اردیکال  قرار بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала