گزارش و تحلیل

تخریب آشیانه

© AP Photo / Muhammad Sajjadمنقطه مرزی پاکستان
منقطه مرزی پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران آشیانه تروریست ها در پاکستان را نابود خواهد کرد.

 در داخل ایران کارزار انتخاباتی جریان دارد و در جبهه  « سیاست خارجی» توده ابرها  تیره تر می شود. اینبار تشنج  بین ایران  و پاکستان — همسایه  جنوب شرق —  شدت گرفته است.

به گزارش « اسپوتنیک» گروهی از تروریست های تا دندان مسلح به مرزبانان  ایرانی که در  شهر  مرزی « میرجاوه»  سیستان و بلوچستان در حال انجام وظیفه بودند حمله کردند.  در نتیجه درگیری مسلحانه  10 مرزبان  کشته شدند — دو افسر و 8 سرباز  و سه نفر دیگر مجروح شدند.  جنایتکاران  در خاک پاکستان پنهان شدند.

دیپلمات های ایرانی بخاطر این  حادثه به پاکستان اعتراض کردند  و خواهان تأمین امنیت در مرز شدند.  آصف علی خان  دورانی  سفیر پاکستان  به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

 ژنرال محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، شدت موضع ایران در رابطه با این مسأله را  مورد تأیید قرار داد  و در برنامه تلویزیونی « آیرین»  اعلام نمود: « با کمال تاسف مناطق همجوار مرزهای شرقی در ایران و خاک پاکستان به مامن و محل آموزش و آمادگی و تجهیز تروریست های جیره خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است».

ژنرال باقری، پاکستان را با تیراندازی متقابل تهدید کرد و گفت: « ادامه این وضع در مرزهای مشترک، برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان مسئولیت پذیری و کنترل مرزها و دستگیری و تحویل تروریست ها را انجام داده و پایگاه های آن ها را در آن کشور تعطیل کنند.در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست ها در هر کجا با ضربات ما مواجه خواهد شد».

آیا ایران قصد دارد  عملیات  نظامی ضد تروریستی در  خاک پاکستان  انجام بدهد؟

عماد آبشناس ، سردبیر  روزنامه « ایران پرس»  کارشناس  دائمی « اسپوتنیک»  در توضیح گفت که  ایران  قصد ندارد  دست به  عملیات نظامی آشکار  در خاک کشور همسایه بزند ، اما در چارچوب  تأمین  امنیت خود  می تواند  ضربه  جوابیه  وارد کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала