گزارش و تحلیل

سفر قریب الوقوع مرکل به روسیه، پیامی برای کسبه آلمان است

© Sputnik / Alexey VitvitskyКанцлер ФРГ Ангела Меркель
Канцлер ФРГ Ангела Меркель - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جدول ملاقات های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار با آنگلا مِرکِل، صدر اعضم جمهوری فدرالی آلمان برای بحث و بررسی اوضاع اوکراین و تحقق توافقات مینسک و همچنین معضله سوری گنجانیده شده است.

بازدید خانم مرکل از روسیه، زمینه آماده سازی جلسه سران G-20 می باشد که در ماه جون در هامبرگ برگزار خواهد شد. روسای دو کشور در آستانه قریب الوقوع جلسه سران با یک دیگر تبادل نظر می نمایند.
آلکساندر کامکین، کارمند ارشد علمی مرکز تحقیقات آلمانی موسسه اروپا فرهنگستان علوم روسیه در مصاحبه با رادیو Sputnik خاطر نشان ساخت که علی رغم موجودی اختلافات در مواضع طرفین، نخ مرتبط بین مسکو و برلن محفوظ است. مفسر مزبور در بخشی از مصاحبه در این مورد می گوید: 


"از یک طرف روابط روسیه و آلمان در حالت کاملا پیچیده قرار دارند، چون طرفین در مواضع کاملا مخالف نسبت به معضلات اوکراین، کریمه و سوری دارند. فکر نمی کنم که سر موضوعات فوق طرفین به مخرج مشترک می رسند. ولی تبادل نظر به هر حال مفید می باشد و گواه آن است که نخ مرتبط بین مسکو و برلن کماکان محفوظ است".


به نظر مصاحب مزبور، گام سیاسی فوق خانم مِرکِل، اثر مهم سیاسی روی افکار داخلی خود آلمان خواهد داشت. مفسر رادیو Sputnik در بخش دیگر مصاحبه می گوید: 


"انتخابات در آلمان نزدیک است و در ماه های اخیر صدر اعضم مِرکِل دست به تغییر فن خطابه زده است. مثلا گفتار و خطابه وی راجع به مسایل بحران مهاجرتی عوض شده و بازدید وی از روسیه، از جمله پیامی برای کسبه آلمان است که متمادی خانم صدر اعضم را به خاطر سیاست تحریمی مورد انتقاد قرار می دهد. خانم مِرکِل نشان می دهد که آماده گفتگو با شرق و استماع ولادیمیر پوتین بوده که مورد انتقاد سخت وی می باشد. در سال های اخیر رسانه های آلمان کمپَین بی شرمانه ضدروسی راه انداخته اند ولی با وجود این اکثر آلمانی ها نا امید و مأیوس چنین وضع می باشند. می شود گفت که بخش عظیم آلمان مخالف چنین مواجِهه است. فکر می کنم بخش بزرگ رأی دهندگان خواهان دیالوگ با روسیه است. مطمئن هستم که سفر خانم مِرکِل به فدراسینون روسیه، انعکاس مثبت در میان بخش کثیر حضار آلمانی خواهد داشت. فکر می کنم خودِ خانم مرکل هم بر این عقیده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала