گزارش و تحلیل

چین و ایوانکا ترامپ

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiایوانکا ترامپ با شوهرش جارد کوشنر
ایوانکا ترامپ  با شوهرش جارد کوشنر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک های ایوانکا ترامپ در چین به فروش می رسد.

به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از « آسوشیتدپرس»  دولت چین بطور مقدماتی با ثبت  سه مارک تجاری  شرکت ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ در روز 6 آوریل  — روز برگزاری ضیافت شام ایوانکا ترامپ و شوهرش جارد کوشنر و شی جین پینگ رئیس جمهور چین  در « مار — آ — لاگو» در ایالت فلوریدا — موافقت کرد. منظور  مارک های زیورآلات، کیف های زنانه  و خدمات اسپاست.  تجارت دختر ترامپ چه نقشی در پیشرفت  مناسبات  آمریکا — چین خواهد داشت؟

میخائیل کاروستیکوف چینی شناس این موضوع را برای شنوندگان رادیو « اسپوتنیک» مورد تفسیر قرار داد.

مارک « ال.ال.سی» ایوانکا ترامپ فعالانه جغرافیای فروش و تولید را گسترش می دهد و  ارتباط بنیان گذار شرکت با رئیس جمهور کنونی آمریکا پنهان نمی شود.  در عین حال،  ایوانکا و شوهرش جارد  کوشنر  عملا به عنوان  فرستاده های ویژه  کاخ سفید   ایفای نقش می کنند و بسیاری از مسائل  حتی ظریف ترین آن ها در رابطه با توسعه  و تکامل  مناسبات دو جانبه را با  نمایندگان رسمی چین حل و فصل می کنند.  این ادغام  مناسبات سیاسی و  تجاری از طرف بسیاری در آمریکا غیرمجاز اعلام می شود. نورمان ایزِن  رئیس کمیسیون « اخلاقیات» کاخ سفید  در این خصوص گفت: « آنها آنقدر در تجارت با چین غرق شده اند که من هرگز به آنها اجازه  شرکت در حل و فصل مسائل سیاسی در این کشور را نمی دادم».

واقعا هم ارتباط خانواده ترامپ با  تجارت چین خیلی  وسیع است.  در سال گذشته، شرکت جارد کوشنر سعی کرد شرکت چینی « Anbang Insurance Group» را به سرمایه گذاری صدها میلیون دلار جلب کند  که گفته می شود با  دولت چین ارتباط دارد. پس از آنکه مذاکرات فاش شدند،  معامله فسخ شد.  فروش مارک های ایوانکا ترامپ موفق تر بود: طی اولین سه ماه سال 2017 میلادی  40 درصد افزایش یافت.  در چین، 16  کالای  تجاری  ایوانکا به ثبت رسیده است و ایوانکا ترامپ در انتظار ثبت32 کالای دیگر است- لوازم آرایش، زیور آلات، کیف های چرمی ، چمدان، پوشاک، کفش و همچنین  خدمات آرایشی.

میخائیل کاروستیکوف  در تفسیر خود برای خبرنگار روزنامه « کامرسانت» گفت: « ثبت مارک های تجاری  برای ایوانکا لازم بود تا مانع از دزدیده شدن  مالکیت فکری شود: پس از  انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بسیاری از شرکت های چینی  به ثبت  مارک های تجاری  با نام دختر وی پرداختند و امیدوار بودند  به خاطر محبوبیت ایوانکا در چین، درآمد خوبی کسب کنند.  بیوگرافی ایوانکا ترامپ به زبان چینی ترجمه شد  و از تقاضای زیادی در بین  مصرف کنندگان کالاهای ایوانکا برخوردار گشت.  در این اواخر  ایوانکا ترامپ در بین دختران جوان چینی از محبوبیت زیادی برخوردار شده است — دختری  زیبا، تاجری موفق که  با پدرش ارتباط دارد و احترام به او را که در فرهنگ کنفسیوس اهمیت زیادی دارد — را حفظ کرده است».

جیمی گورِلیک  وکیل ایوانکا  اعلام نمود که هیچگونه  درگیری منافع در اینجا وجود ندارد: دختر رئیس جمهور در مذاکرات مخصوص  تجارت کالاها تولید شده در شرکت او باشد، شرکت نخواهد کرد.  اما این بدان معنا نیست  که وی نمی تواند   در بحث های سیاست خارجی شرکت کند.

فعلا ایوانکا ترامپ در این جهت  بحدکافی فعال است.  در زمان سفر  شی جین پینگ  به آمریکا، دختر 5 ساله اش ترانه « یاسمین» را برای رهبر چین،  به زبان چینی اجرا کرد زیرا از اولین روز تولد خود، زبان چینی یاد می گیرد. در ماه فوریه، ایوانکا  و دخترش  در مراسم سال نو چینی که در سفارت  چین برگزار شد، شرکت کردند. « سوی تیانکای»  سفیر چین آنها را به حضور پذیرفت و  این مراسم بطور « زنده» از تلویزیون  چین پخش شد.  خیلی ها در آمریکا  اطمینان دارند که ایوانکا و جارد کوشنر شوهر ایوانکا  نقش مهمی  در  تهیه مقدمات اولین دیدار شی جین پینگ رهبر چین و دونالد ترامپ ایفا خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала