گزارش و تحلیل

اقدامات اخیر آمریکا در سوریه، تهدیدی برای کارشناسان نظامی روسی است

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyПоследствия ракетного удара США по авиабазе "Шайрат" в Сирии
Последствия ракетного удара США по авиабазе Шайрат в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه ضربه موشکی ایالات متحده آمریکا به پایگاه هوایی سوریه الشعیرات را مورد انتقاد قرار داد.

به قول رئیس دستگاه دفاعی روسیه، اعمال واشنگتن، تهدیدی را برای نظامیان روسی ایجاد کرده است. پس وزارت دفاع روسیه بعد از وقوع آن مورد،تمام تدابیر لازم را برای حفاظت نظامیان روسی در سوریه اتخاذ می نماید.
یاد آوری می شود که شب 7 آوریل سال جاری ایالات متحده 59 موشک بالدار را به سوی پایگاه هوایی سوری شلیک کردند.
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه حین سخنرانی افتتاحیه در ششمین گردهمایی مسکو پیرامون امور امنیت بین المللی، شرکت کنندگان را به طراحی راهبرد جامع ای برای مناطق آزاد شده سوریه فرا خواند. رئیس دستگاه دفاعی بر لزوم ایجاد ائتلافی برای ماین پاکی قلمرو سوری تأکید نمود.
به عقیده دمیتری یِگورچِنکوف، هماهنگ کننده تحقیقات خاور میانه دانشکده تحلیل های راهبردی و پیشبینی دانشگاه دوستی ملل روسیه، اقدامات ایالات متحده و متحدین ائتلاف در سوریه، پیشبینی پذیر نمی باشند. مفسر مزبور در مصاحبه با رادیو Sputnik می گوید:


"سیاستی که مقامات کنونی ایالات متحده آمریکا در حوزه امنیت بین المللی به نمایش می گذارند فاقد پیشبینی پذیری است. محض به این خاطر تکرار ضربات آمریکایان به تاسیسات سوریه بعید به نظر نمی رسد. همچنان اقدامات متحدین ایالات متحده را مثل ترکیه که خودسرانه و بدون هماهنک کردن با آمریکایان دست به عملیات اخیر زدند، نباید نادیده گرفت. چنین عمل، برای نظامیان و کارشناسان روسی که منافع ملی ما را در سوریه تأمین می نمایند همچنین تهدید اضافی است".


به نظر کارشناس مزبور، اعتماد کامل مبنی بر آنکه اعضای ائتلاف غربی همراه کارشناسان روسیه به روند ماین پاکی قلمرو سوری ملحق شوند وجود ندارد. مصاحب مزبور در ادامه تحلیل خود می گوید:


"متاسفانه جنگ ماین، به واقعیت مناقشه سوری تبدیل شده است. شبه نظامیان داعش تمام مناطق را که زیر کنترل است بطور تراکم وار ماین سازی می کنند. اکثر اوقات نظامیان ما ناچارند تاسیسات را دو باره ماین پاکی کنند مثلا در شهر پالمیرا. کمک و مدد واقعی در این کار فعلا می توانند فقط نظامیان سوری برسانند. آیا ساختارهای سازمان ملل به این پروژه ملحق می شوند یا نه، پیشگویی کردن، کار عبث است. رفتار همکاران سازمان ملل و اعضای ائتلاف غربی، علاقه ای را برای ملحق شدن به چنین کار نشان نمیدهند. هر چند آنها دارای چنین تجربه می باشند مثلا نظامیان فرانسه و ترکیه. سوئال مطرح است که در حال حاضر کی آماده است به فرا خوانی وزیر دفاع روسیه جواب مثبت بدهد فعلا مبهم است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала