گزارش و تحلیل

گستاخی آمریکا در خلیج فارس، بدون جواب ایران نماند

© AP Photo / Ed BaileyUSS Mahan
USS Mahan - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش کانال تلویزیونی Fox News با استناد به دو منبع در کاخ سفید ایالات متحده آمریکا، ناوشکن آمریکایی " Mahan" برای جلوگیری از برخورد با ناوچه ایرانی وادار به تغییر جهت شد.

طبق داده های کانال Fox News ناوشکن آمریکایی با ناوچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبرو شد. برای جلوگیری از برخورد، ناوشکن تغییر جهت نموده و به دنبال آن پیام خطر و موشک اخبار داده است. همچنین خدمه ناوشکن به حالت آماده باش قرار گرفتند.
در سالهای قبل هم ایالات متحده آمریکا مکرراً ملوانان ایرانی را در انجام مانورهای مخاطره در خلیج فارس متهم می کردند.
آرائیک ستپانیان، دبیر اجرایی فرهنگستان معضلات ژئوپولیتیک براین عقیده است که خود ایالات متحده آمریکا ایران را به چنین عمل تحریک می کنند. کارشناس مزبور در مصاحبه با رادیو Sputnik می گوید:


"ایرانی ها خلیج فارس را از خود می دانند طبیعی است که می خواهند خود را در خلیج مثل در خانه خود احساس کنند نه اینکه مقید و سلب آزادی گردد. در خانه خود آنچنانچه دل شان می خواهند عمل کنند. ولی رفتار مؤدب ایرانی ها در خلیج فارس برعکس بیشتر با رفتار متعارض و گستاخی آمرکایی ها روبرو می شود. یعنی هر چه بیشتر ایرانی ها مؤدبانه تر خود را نشان می دهند آمریکایی ها بیشتر گستاخانه تر برخورد می نمایند. عدب و رفتار پسندیده و در حد اصول اخلاقی پذیرفته شده بین المللی را ایالات متحده مانند ضعف ایران تلقی می نمایند و به فشار وارد کردن ادامه می دهند. محض به این دلیل ایران مجبور است واکنش نشان دهد. اعمال ایران مربوط به واکنش ایالات متحده بوده، و ایران به این عمل جبراً وادار می گد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала