گزارش و تحلیل

آمریکایی ها در دنباس آقایی می‌کنند

© Sputnik / Stringer Военнослужащие армии США во время церемонии открытия международных военных учений Rapid Trident 2015 в Украине
Военнослужащие армии США во время церемонии открытия международных военных учений Rapid Trident 2015 в Украине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع جمهوری خودخوانده خلق دونتسک ورود مربیان نظامی آمریکا به منطقه اختلاف در دنباس را اعلام کرد

ادوارد باسورین معاون فرماندهی ضربتی جمهوری خلق دونتسک به روزنامه نگاران گفت که آن‌ها ورود مربیان آمریکایی به باصطلاح حوزه عملیات ضد تروریستی را ثبت کردند و این مربیان باید آمادگی یگان های نظامی اوکراین برای انجام عملیات جنگی را امتحان کنند

واشنگتن به کی یف کمک نظامی می‌رساند ولی بنا به روایت رسمی هنوز فقط به شکل تحویل لباس نظامی و تجهیزات، نه سلاح کشنده. مربیان آمریکایی همچنین سربازان اوکراینی را آموزش می دهند

در ماه مارس سال جاری پاول کلیمکین، وزیر خارجه اوکراین هنگام دیدار از آمریکا در باره ثمربخشی بالای یگان های اوکراینی آموزش دیده توسط آمریکایی ها سخن گفت و از سنای آمریکا خواهش کرد که در آینده هم این حمایت را انجام دهد.

دیر تر ژنرال کورتیس اسکاپاروتی فرمانده نیرو های مسلح آمریکا در اروپا اعلام کرد که آمریکا برای رویارویی با رزمندگان دنباس باید ارتش اوکراین را تقویت کند.

سرهنگ ویکتور بارانتس مفسر نظامی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اشاره کرد که مربیان آمریکایی پیشتر هم در این منطقه کار کردند و حالا پرسنل شان تنها دارد تعویض می شود. این کارشناس روس گفت:

«مربیان آمریکایی به هیچ جا از آنجا نرفته و از همان ابتدا در سازمان امنیت اوکراین می نشستند. وقتی به اوکراین سلاح غیر کشنده یعنی سیستم‌های مخابرات و غیره تحویل داده شد آن‌ها در جبهه دونتسک نظامیان اوکراینی را آموزش می دادند. فکر می‌کنم حالا این پرسنل آمریکایی تعویض شده است. آن‌ها به شیوه رفت و برگشت، میدان نبرد را مطالعه می‌کنند و به ستاد کل اوکراین دستور می‌ دهند چکار کند».

این کارشناس نظامی روس بر آن است که حضور نظامیان آمریکا در دونباس حاکی از مداخله مستقیم آمریکایی ها در اختلاف است. وی در ادامه گفت:

«این امر علاقه فراوان آمریکایی ها به این منطقه را نشان می دهد. می‌شود گفت که نظامیان آمریکا به اشخاص درگیر در اختلاف این منطقه تبدیل می شوند. آن‌ها هم اینک پهپاد ها آوردند که در آسمان دنباس در حوزه تماس دائماً پرواز می کنند. راستش آمریکایی ها در این حوزه تمام و کمال آقایی می‌کنند. آن‌ها در وزارت دفاع، ستاد کل، سازمان امنیت و در کل سرویس های انتظامی حضور دارند و سرویس های ویژه شان در آنجا عمل می‌کنند. این امر حاکی از عمق حضورشان در اوکراین و شرکت آن‌ها در اختلاف است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала