گزارش و تحلیل

یکی از روسای مجمع مدنی می گوید: بعد از آزادی رقه، اداره شهر را به دست خود می گیریم

© AFP 2023 / Delil SouleimanБойцы из курдский-арабского альянса в окрестностях Ракки
Бойцы из курдский-арабского альянса в окрестностях Ракки - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری کردی Firat ، روز قبل در قصبه Ayn İsa که در شمال استان رقه واقع است جلسه مجمع مدنی رقه برگزار شده است.

پیشبینی می شود که بعد از آزادی استان و مرکز آن، شهر رقه را، مجمع مدنی امور کار منطقه را به دست خود می گیرد. طبق گزارش همان خبرگزاری، طی جلسه ای که در آن نمایندگان طوایف کردی، عربی و ترکمنی حضور داشتند، شورای مجمع شامل از پنج عضو انتخاب و همچنین 14 کمیته از جمله دفاع، آموزش و پرورش، انرژی و غیره تشکیل شده است. علاوه بر این دو رئیس مجمع انتخاب شده است.
لیلی مصطفی، یکی از روسای مجمع در مصاحبه با رادیو Sputnik از مدیریت رقه بعد از آزادی شهر از چنگ داعش توسط نیروهای دمکراتیک سوریه اظهار نظر کرده است. مفسر در بخش از مصاحبه می گوید:


"عملیات آزادی رقه در ماه نوامبر 2016 شروع شده است. طی عملیات تعداد مناطق مسکونی آزاد شده و در حال حاضر نیروهای دمکراتیک سوریه در تلاش آزادی شهر و سدّ طَبکه هستند. مجمع مدنی رقه برای اداره مناطق آزاد شده ایجاد شده است. اهداف مجمع، برآورده ساختن اِرضای مردم، اتخاذ تصاویم مستقیم توسط اهالی رقه در منطقه خود است. اهمیت ایجاد چنین مجمع بر آن است که مجمع با تمایل ساکنین رقه تشکیل شده است. اهالی به اداره کردن شهر آماده است. در ساختار مجمع 14 کمیته تشکیل شده که فعالیت شان در جهت ارضای نیازهای مردم، بهبودی شرایط زندگی اهالی در بخشهای تأمین انرژی، آب آشامیدنی، ارضای نیازهای آوارگان است".


خانم مصطفی با اشاره به حضور زنان و جوانان در ترکیب مجمع می گوید:

"14 زن در مجمع مدنی کار می کنند. طبقات گوناگون جمعیت در مجمع مدنی نمایندگی دارند از جمله در میان طوایف عربی، ترکمنی و کردی. زمانی که رقه آزاد شود دفتر ما به شهر انتقال شده فعالیت خود را مستقیماً در محلات شروع می کند. پیشبینی می شود ترکیب مجمع مدنی در آینده نزدیک بسیار گسترش یابد. در حال حاضر نیروهای دمکراتیک سوریه به عملیات خود ادامه می دهند، پایان عملیات معلوم نیست ولی آنها اداره آن محلات را که از داعش آزاد کردند به ما می سپرند و ما فورا فعالیت خود را شروع می کنیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала