گزارش و تحلیل

نظامیان آمریکایی از سر و ته روش های داعش خبری ندارند

© AP Photo / Maya AlleruzzoСолдат американской армии в Ираке
Солдат американской армии в Ираке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش رسانه ها شبه نظامیان داعش در جریان حمله به آمریکایان در عراق از گاز خردل استفاده کردند. آنتون مارداسوف، کارشناس نظامی در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار نظر نمود که شبه نظامیان از روشهای تخریبی جنگ که نظامیان آمریکیی آمادگی مقاومت به آن ندارند، استفاده می نمایند.

به گزارش کانال تلویزونی CBS ، هنگام حمله به پادگان نظامی در عراق که در آنجا مشاورین ایالات متحده آمریکا و استرالیا هم حضور داشتند، شبه نظامیان داعش از گاز خردل کار گرفتند.
حادثه مذکور روز یکشنبه 16 آوریل سال جاری رخ داد. طبق اظهارات سرتیب یحیی رسول به خبرگزاری Associated Press ، در اثر حمله شش سرباز نسبت به بروز مشکلات تنفس عاجل به شفاخانه منتقل شدند. در ارتباط با حمله بررسی شروع شده است.
طبق گزارش خبرنگار CBS ، 25 کارمند نظامی ائتلاف به مراقبت بهداشتی ضرورت داشتند ولی هیچ یکی از مشاورین حاضر بر اثر حمله صدمه ندیدند.
طی روزهای اخیر این دومین حمله شیمیایی داعش است. چند قبل اعلام شده بود که شبه نظامیان داعش گلوله ای را احتمالاً در ترکیب آن گاز کلورین بود به طرف غرب موصول شلیک کردند.
به نظر آنتون مارداسوف، کارشناس نظامی و مدیر شعبه تحقیقات مناقشات خاور میانه ای مؤسسه توسعه نو آورانه ای ، جنگ جویان داعش از روشهای تخریبی جنگی کار می گیرند که نظامیان آمریکایی هیچ آمادگی در مقابل آن ندارند.
کارشناس مزبور در مصاحبه با رادیو Sputnik می گوید:

"هر گونه تسلیحات موجود در هر ارتش در مقابل اعمال روشهای تخریبی و چریکی جنگ آمادگی کامل ندارند. خرج یا کلاهک با گاز کلورین می توان در آزمایشگاه مدرسه ترکیب داد. چنین آزمایشگاه ها را داعش در سراسر کشور و هراستان دارد. و آن را از هر ساختمان بطور ناگهان می توان شلیک کرد. به این خاطر جنگ با داعش ساده و آسان نیست".


به نظر کارشناس مزبور، شبه نظامیان، ذخایر زیادی اسلحه شیمیایی دارند.
مفسر مزبور در بخش دیگری مصاحبه خود می گوید:

"انبار کردن ذخایر اسلحه شیمیایی در تونل های زیرزمینی هم ممکن است. تونل ها را از سال 2014 که توسط داعش در موصل خلافت اعلام شده بود فعالانه حفر کرده آمادگی همین روز ها را می گرفتند. زمان را هدر نداده آمادگی دفاع از شهر می گرفتند چون می فهمیدند که دیر یا زود آزادی شهر توسط ائتلاف و ارتش عراق شروع می شود. محض در همان روزها تولید اسلحه شیمیایی توسط داعش در کارخانه کشنده حشرات و مجموعه های دیگر عراق نصب و راه اندازی می شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала