گزارش و تحلیل

سلاح شیمیایی در دست آمریکا

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationضربات به شهر « دیر الزور» سوریه
ضربات به شهر « دیر الزور»  سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف به انبار شیمیایی حمله نکرد.

جون دوریان  نماینده ستاد ائتلاف  به ریاست آمریکا  اعلام نمود که  ائتلاف  به انبار  شبه نظامیان « داعش»  حاوی سلاح شیمیایی  حمله نکرد.

 دوریان  در صفحه خود در «تویتر» نوشت:  «نماینده  ستاد ائتلاف با اعلامیه آژانس « سانا»  آشنا شد.   مطابق با آن، خبر اینکه  ائتلاف  ضرباتی  به محله ای در نزدیکی « دیر الزور» وارد کرد، خبر صحیحی نیست.  دوباره اخبار دروغ!»

قبلا در  ستاد کل  سوریه اعلام شد  که هواپیماهای ائتلاف بین المللی  انبار  حاوی سلاح شیمیایی تروریست ها در  شهر « دیر الزور» را  بمباران کردند.  صدها شبه نظامی و افراد غیر نظامی بر اثر  مواد سمی  جان خود را از دست دادند.  نظامیان سوریه  یکبار دیگر  متذکر شدند  که دمشق  هیچگونه سلاح شیمیایی ندارد.

 در وزارت دفاع فدراسیون روسیه   اعلام شد  که روسیه جهت آنالیز  اوضاع مذکور  پهپادی به محل  حملات  فرستاد.

آندری  کوشکین، سیاست شناس  نظامی  و رئیس کرسی  سیاست شناسی و  جامعه شناسی  دانشگاه « پلخانوف»  در مصاحبه با خبرنگار رادیو « اسپوتنیک»  گفت که اجرای  اینگونه سناریوی  مشخص به نفع آمریکاست.

—  هم اکنون  دستور روز اصلی  سیاسی  در جهان  که آمریکا به آن توجه می کند، سلاح شیمیایی در سوریه است.  نکته جالب آن است  که  همه می دانند  شبه نظامیان  سلاح شیمیایی دارند.  اما  آمریکا باید  همانا دولت سوریه  به ریاست بشار اسد را متهم کند تا  سناریویی  اتحاد سیاسی  بر علیه روسیه  و رهبری سوریه را به اجرا بگذارد».

به عقیده وی،  طرف آمریکایی  در حرف  به  کنترل عینی  اوضاع در سوریه  ابراز تمایل می کند  اما  بر اساس منافع سیاسی خود  اوضاع را تغییر می دهد.

—   متأسفانه، سبک عمل  آمریکا به این دلیل مشکل آفرین است که با توجه به منافع  سیاسی خود آنچه غیر واقعی است به جای واقعیت جا زده می شود.  از اینرو ما نمی توانیم برای  مبارزه موثر و کارا  با شبه نظامیان  « داعش» متحد شویم».

 بعلاوه  به گفته وی  موردی را نمی توان ذکر کرد که  آمریکا به انجام  عملیات  غیر واقعی خود اعتراف کرده باشد.

—  آمریکا مانند  سازمان های  مغرضانه ای از نوع « کلاه سفیدها»  بعد از  پخش اخبار  « دروغین»، آن ها را فراموش می کند. بعد دست به اقدامات دیگری می زنند  و به این ترتیب  باعث  انحراف توجه جهانیان و  از جمله آمریکایی ها  نسبت به مسائل واقعی می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала