گزارش و تحلیل

یک عقیده: جنگ با ترامپ سیستم سیاسی آمریکا را تا حد تلاشی رسانده است

© Sputnik / Vladimir AstapkovichВид на Капитолий в Вашингтоне
Вид на Капитолий в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی ان ان کارمندان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را که اطلاعات بدنام کننده هیلاری کلینتون نامزد سابق رئیس جمهور را منتشر کردند به «هماهنگی اعمال با روسیه» متهم کرد

این کانال با استناد به مقام های رسمی ادعا می‌کند که اف بی آی این اطلاع را در دست دارد که زیردستان دونالد ترامپ برای هماهنگی داده‌های مضر برای کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون با ماموران فرضی روسیه در تماس بودند. سی ان ان مثل سابق به منابع بی نام و نشان اشاره نموده و هیچ مدرکی در اثبات گفته‌های خود ارائه نداده است

ساختمان شبکه تلویزیونی سی ان ان - اسپوتنیک ایران
سی ان ان ادعا کرد از اقدامات هماهنگ روسیه و تیم ترامپ علیه کلینتون با خبر شده است
روسیه بارها اتهامات مبنی بر انجام تلاش برای تأثیر گذاری در جریان انتخابات در آمریکا رد کرده است. کرملین گزارش های رسانه‌ها در این باره که نمایندگان ستاد انتخاباتی ترامپ در تماس دائم با ماموران سرویس ویژه روسیه بودند را ادعا های بدون اثبات نامید. کاخ سفید نیز این اتهامات را رد کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که گزارش های سی ان ان در این باره که کارمندان رئیس جمهور دونالد ترامپ مطالب خود را در مخالفت با هیلاری کلینتون دیگر نامزد ریاست جمهوری با نمایندگان روسیه هماهنگ کرده بودند ممکن نیست به عنوان داده‌های جدی تلقی شود. پسکوف گفت:

«این بخش نوبتی اطلاعات بدون اشاره به هیچ یک از منابع می‌باشد و ممکن نیست مورد تفسیر قرار گرفته و به عنوان گونه‌ای از داده‌های جدی تلقی شود».

سیاست شناس گریگوری دوبروملوف رئیس انستیتوی تحقیقات سیاسی عملی مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک پیشنهار کرد که این موقعیت از دیدگاه دیگری تحلیل شود. وی چنین گفت:

«تصور کنید که کارکنان ستاد کلینتون و یا ستاد ترامپ با دیپلمات های بریتانیا، فرانسه و یا آلمان معاشرت کردند. آیا این کار موجب پیدایش نوعی بازتاب می شد؟ به احتمال قوی نه. علت این است که این کشور ها را متحد آمریکا می دانند. برای ترامپ روسیه هم یک متحد بالقوه است. در این صورت چرا نمایندگان ترامپ نمی‌توانند با متحد بالقوه خود تماس برقرار کنند؟ همانا موجودیت این کلیشه که روسیه دشمن آمریکا است امکان می‌دهد که این موقعیت گسترش داده شود. اگر این کلیشه عوض شود از حدت موقعیت کاسته خواهد شد».

به عقیده این کارشناس، جنگ طولانی شده رسانه‌های آمریکایی با دونالد ترامپ بر وضع سیستم سیاسی آمریکا تأثیر منفی می گذارد. این صاحبنظر روس گفت:

«سیستم سیاسی آمریکا دارد مختل می شود و نشت خبر های مرتبط یکی پس از دیگری صورت می گیرد. این جریان فقط شامل روسیه نیست، حوادث داخلی آمریکا نیز شامل آن شده است. البته جنگ طولانی شده رسانه‌های آمریکایی طرفدار حزب دموکرات با ترامپ ممکن نیست برای سیستم سیاسی آمریکا به چیز خوبی منجر شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала