گزارش و تحلیل

بمب افکن مدرن روسی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichهواپیمای سو -34 ساخت روسیه
هواپیمای سو -34 ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن « سو-34» مدرنیزه می شود.

یوری بوریسوف  معاون وزیر دفاع  روسیه  هنگام دیدن از کارخانه  هواپیماسازی « چکالوف» در نووسیبیرسک اظهار داشت: « در سال 2017 میلادی نیروی هوا فضای روسیه 16  بمب افکن جدید  « سو-34»  را دریافت خواهد کرد. حجم کل  این سفارش  92 بمب افکن است.  کارخانه نووسیبیرسک قرارداد ساخت 92  بمب افکن « سو —34» را با وزارت دفاع روسیه به امضا رسانده است  و این قرارداد را یکسال زودتر از موعد مقرر به پایان خواهد رساند.  در سال جاری در انتظار  دریافت 4 بمب افکن  هستیم که بطورکلی  16 بمب افکن « سو —34» درسال جاری دریافت خواهد شد».

هواپیمای سو-34 در نمایشگاه هوا- فضای «ماکس -2015» ژوکوفسکی - اسپوتنیک ایران
بهترین هواپیماهای جنگی روسیه
 معاون وزیر دفاع روسیه در باره خصوصیات  عالی بمب افکن تعریف کرد:

«خصوصیات کاری این  بمب افکن در عملیات سوریه بخوبی آشکار شد. این بمب افکن  از پتانسیل  زیاد مدرنیزه شدن  برخوردار است و آن را می توان  هواپیمای نسل  جدید نامید».

به گفته معاون وزیر دفاع روسیه، کارخانه هواپیماسازی نووسیبیرسک  در سال 2018 میلادی مدرنیزه کردن « سو —34» را آغاز خواهد کرد.  بوریسوف همچنین از  پتانسیل بالای صادراتی « سوخوی —34» یاد کرد.

« به عقیده من، تمام  امکانات  این بمب افکن  آشکار نشده اند.  علت آن است که هم اکنون در مرحله پایانی یکسری  کارهای تجربی و ساختاری در جهت وفق دادن  آن با جنگ افزار های جدید هستیم».

 به عقیده وی، بسیاری از کشورها نسبت به  بمب افکن « سو —34» ابراز توجه می کنند.

Вылет первой группы самолетов ВКС с авиабазы Хмеймим в пункты постоянного базирования на территории России - اسپوتنیک ایران
قصد روسیه برای مدرنیزه کردن بمب افکن سو-34
بمب افکن « سو —34» در سال 2014 میلادی  به نیروهای هوا —فضای روسیه تحویل داده شد.  از بمب افکن برای نابودی اهداف زمینی و آبی استفاده می شود.  بعلاوه این هواپیما قادر به نابودی اهداف هوایی در هر زمان  روز و شب  و  هرگونه شرایط آب و هوایی است.  در نیروی هوا فضای روسیه سهم  تسلیحات مدرن به 70 درصد می رسد.

بوریس روژین  سردبیر  مرکز اطلاعاتی — تحلیبی « کاساد»  در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت:

 هم اکنون این رقم 66 درصد است و تا سال 2020 میلادی  قرار است به 70 درصد برسد. زمان مدرنیزه کردن جنگ افزار ها فرارسیده است و  این روند تسریع خواهد شد. ما شاهد این روند هستیم.  تکنیک آلات نظامی جدید به نیروهای مسلح  از جمله نیرو هوا —فضای  روسیه تحویل داده شده اند.  در درگیری سوریه،  نیروی هوا — فضای روسیه  از جمله بمب افکن  « سو —34»  عالی ترین خصوصیات خود را به نمایش گذاشت.  نقش  تکنیک آلات  جدید که به  نیروهای مسلح تحویل داده می شوند  فوق العاده زیاد است.  و تجربه  جنگ سوریه  امکانی برای توسعه و تکامل آتی  بهتر  بخش هواپیمایی، انجام تغییرات  مناسب  در پروژه ها  و مدرنیزه کردن  نمونه های موجود  فراهم می سازد».

به گفته وی این نکته مدرنیزه کردن  بمب افکن ها را نیز در بر می گیرد:   در سال 2018 میلادی در زمان مدرنیزه کردن « سو —34»  تجربه عملیات در سوریه در نظر گرفته خواهند شد.  هواپیما و سیستم کامپیوتری  جدید ظاهر خواهد شد، زیرا آن ها بسرعت  قدیمی می شوند».

 بعلاوه، عملیات سوریه  کمبود خلبانان نظامی را آشکار ساخت.  سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه  قول داد  کمبود  خلبان های نظامی را تا سال 2018 میلادی رفع کند.

 بوریس  روژین در این خصوص گفت:  آمادگی خلبانان، فقط   درس های تئوری در آکادمی نیست.  خلبانانی که از تجربه  صدها و یا هزاران ساعت پرواز برخوردار باشد « انگشت شمارند».  چنین خلبانانی بطور  سیستمی آموزش می بینند.  زمانی این فرایند  از نظر دور ماند  و وقتی وجود خلبانان حرفه ای ضروری شد، معلوم شد که تعداد آنها بسیار کم است.  به عقیده من در آینده نزدیک، ارتش این کمبود را رفع خواهد کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала