گزارش و تحلیل

رئیس اتحادیه صادر کنندگان غلات استانبول: به ما گفتند که خرید محصولات روسیه متوقف می‌شود

© Sputnik / Artem Kreminskyنیاز جهان به تولیدات کشاورزی روسیه
نیاز جهان به تولیدات کشاورزی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زکریا مته رئیس اتحادیه صادر کنندگان غله، سویا و نباتات روغنی به اسپوتنیک گفت که این اطلاع را دریافت کرد که دولت ترکیه واردات محصولات کشاورزی روسیه را محدود کرد. وی در ادامه گفت

«حالا در رابطه با ورود محصولاتی که هم اینک با کشتی وارد خاک ترکیه شده مشکلی نیست، ولی به ما شفاهی هشدار دادند که خرید های آتی بزودی متوقف می شود. شاید ظن داشتن بیماری قارچ در محصولات کشاروزی روسیه وزارتخانه ما را وادار کرد که این محدودیت را وضع کند. ما از این اقدام حمایت می کنیم. برای جلوگیری از رساندن ضرر به طرف تحویل دهنده و طرف خریدار ابتدا در طول یکی — دو هفنه مراسم تسهیل شده بارگیری محصولات رعایت خواهد شد ولی بعداً خرید ها قطع خواهد شد. این همان چیزی است که برای ما معلوم شده است. اعمال آینده با در نظر داشت این اطلاع انجام خواهد شد».

این مقام ترکیه تأکید کرد که در لیست اجناس ممنوع ورود از روسیه گندم، کنجاله تخم آفتاب گردان،ذرت، نخود و جو قرار دارند. وی در پایان گفت:

«ترکیه بزرگترین وارد کننده محصولات کشاورزی روسیه است. به این خاطر هم طرف روسیه و هم ترکیه پیامد های این گام را تحمل خواهند کرد. ولی ما وظیفه داریم اقدام های دولت مان را محترم شمرده و آن‌ها را در فعالیت مان رعایت کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала