گزارش و تحلیل

کودکان نارس

© Fotolia / Sushytskaنوزاد
نوزاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه روش تشخیص بیماری ها در کودکان نارس طراحی شد.

ایگور پاپوف  رئیس بخش  فیزیک مولکولی و  بیولوژیکی  انستیتوی  فیزیک — فنی  مسکو در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت: متخصصان روسیه روش جدید تشخیص بیماری ها در کودکان نارس  از طریق دستگاه تنفسی طراحی کردند.

« تیم ما روش مافوق جدید  تشخیص بیماری را  طراحی کرده است  که با کمک طیف سنج جرمی به تجزیه و تحلیل  گسترده گروهی از مولکول ها و فرایندهایی می پردازد که در بدن جریان دارند.  برای کودکانی که دو ماه زودتر از زمان مقرر متولد شده باشند  احتمال  ابتلا به بیماری  های  ساده زیاد خواهد بود که ممکن است به مرگ آنها منجر شود.  نظارت بر هوای تنفسی کودکان به آگاهی از شروع بیماری کمک خواهد کرد  و ما دست به  درمان سریع خواهیم زد.  در کلینیک ها  از جمله در خارجه چنین دستگاهی وجود ندارد».

به گفته همصحبت « اسپوتنیک»، فناوری جدید با استفاده از طیف سنج در آنالیز هوا و ادرار کودک امکان  نظارت بر وضعیت سلامتی  کودک نارس  بدون دخالت را فراهم می سازد.

« با آنالیز ادرار زن باردار می توانیم  انواع پاتالوژی  بارداری را مشخص کنیم.  با کمک این روش جدید، دوران بارداری راحت تر و بدون پاتالوژی سپری خواهد شد».

به گفته متخصص روسیه، انستیتوی  فیزیک — فنی  روسیه و مرکز علمی مامایی و زنان  به نام « کولاکوف» جایزه دولت مسکو را دریافت کرد که به متخصصان جوان امکان می دهد در این رشته کار کنند.  اما فعالیت های آتی  نیاز به سرمایه گذاری های بیشتر دارد.

پاپوف گفت: «این یک جهت   جهانی فعالیت است و بسیاری از متخصصان و  پزشکان این موضوع را درک می کنند که باید در این جهت  پیشرفت کرد.  ما  نیز مانند شرکای خارجی در این رشته کار می کنیم. آنها رقبای ما هستند.  افق ظاهر شدن  روش های جدید  تشخیص و درمان — 10-5 سال آینده است.  اگر  فناوری های ساخت روسیه را  رواج ندهیم  مجبور می شویم از محصولات  شرکت های داروسازی  غربی استفاده کنیم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала