گزارش و تحلیل

شنل نامرئی

© Fotolia / Davilesلباس نامرئی
لباس نامرئی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روسیه غشاء نامرئی را اختراع کردند.

آندری  گریگورییف  مدیرکل  بنیاد  پژوهش های آینده دار  روسیه در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت:  محققان  روسیه  غشائی اختراع کردند که از نوع خارجی برتر است و  می تواند  از انسان در مقابل  ریزترین ذرات خطرناک و  ویروس  ها دفاع کند و  او را نامرئی سازد.

گریگورییف گفت: « نمونه  ماده فیلترکننده  از نظر  کارایی آن در فیلتر خردترین ذرات  خطرناک آئروزول برتر از مشابه خارجی است.  فناوری طراحی شده  می تواند اساسی برای  ساخت انواع گسترده مواد  محافظ برای  استفاده در رشته پزشکی  و  نظامی و دیگر عرصه ها شود».

 طرح روسی  از نظر خصوصیات خود در فیلتر سموم، مواد آلرژی زا  و ویروس ها از نمونه مشابه خارجی برتر است. بعلاوه  آنالیز  این فناوری  نشان داد که از آن می توان برای  ساخت مواد  مافوق سبک  موثر  استتار نظامیان  استفاده کرد.

« تا پایان سال 2016 میلادی، بنیاد پژوهش های آینده دار  با  مصرف کنندگان بالقوه  از جمله  نمایندگان  نهادهای نظامی ، تولید کنندگان لباس  برای  آب و هوای قطبی  و گردشگری فعال  و انواع ورزش های خطرناک همکاری می کند. این پروژه در ماه اوت سال 2017 به پایان می رسد و تا آن زمان آزمایش  نمونه ها در  شرایط  نزدیک به شرایط  طبیعی  به پایان خواهد رسید».

بنیاد مذکور در  سال 2012 میلادی برای  کاربرد  طرح های علمی به نفع  تأمین دفاع و امنیت کشور  تأسیس شد.  فعالیت این بنیاد در سه جهت انجام می شود — شیمی — بیولوژی و طب، فیزیک — فنی ، انفورماتیک.  اواخر سال 2015 میلادی   در قالب ساختار بنیاد،  مرکز ملی  رشد فناوری و  عناصر بنیادی فناوری ربات ایجاد شد.  هم اکنون بنیاد  روسی روی بیش از 50 پروژه  کار می کند و  بیش از  40  آزمایشگاه  در دانشگاه های معروف و موسسات علمی — تحقیقی  و کارخانه های دفاعی برای اجرای آن ها ایجاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала