گزارش و تحلیل

داعش از بچه‌های ربوده شده یزیدی تروریست انتحاری می‌ سازند

© REUTERS / Muhammad Hamed Езидский мальчик Айман, выкупленный у ДАИШ, среди детей после возращения в родной иракский город Дахук
Езидский мальчик Айман, выкупленный у ДАИШ, среди детей после возращения в родной иракский город Дахук - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روز ها در شبکه‌های اجتماعی یک ویدیو منتشر شد که در آن موقعی ثبت شده است وقتی که دو بچه یزیدی یک حمله تروریستی را انجام می دهند. طی این فیلم 30 دقیقه‌ای دو برادر یزیدی 15- 16 ساله که در اوت 2014 هنگام حمله داعش به سنجار به اسارت در آمدند ابتدا به تصویربردار می‌گویند که قصد دارند عمل تروریستی انجام دهند.

پس از این یکی خود را در شرق موصل و دیگری در ناحیه طلعفر در غرب موصل منفجر می‌کند

خیری بوزانی رئیس اداره امور یزیدی ها در وزارت اقاف و امور دینی عراق برای اسپوتنیک تعریف کرد که تروریست های داعش بچه‌های ربوده شده یزیدی را مخصوصاً برای انجام انفجار ها آماده می‌کنند و آن‌ها را برای این کار مشق و تمرین می کنند. او گفت: «در حال حاضر بیش از 1000 تن از بچه‌های یزیدی در دست داعش قرار دارند. تروریست ها ابتدا آن‌ها را به اسلام تغییر دین می دهند و به آن‌ها قوانین شرعی یاد می‌دهند و برای کار های افراد انتحاری و انجام انفجار ها آماده می سازند. حالا بیش از 100 کودک این نوع آموزش را می بینند. کودکانی که ما موفق شدیم آن‌ها را از اسارت داعش نجات دهیم این را تعریف کردند. کلاً ما 13 نفر را از قسمت تلخ یک فرد انتحاری نجات دادیم. بچه های یزیدی در عراق و سوریه در اسارت داعش قرار دارند و اکثر آن‌ها در رقه بسر می برند. پس از عملیات گسترده حمله به موصل آن‌ها را به رقه منتقل کردند. در رقه همراه با بچه‌ها، زنان اسیر شده یزیدی نگه داشته می شوند.

به گفته بوزانی، در حال حاضر توانستیم رویهمرفته 2900 فرد یزیدی را از اسارت داعش آزاد کنیم. او گفت: «بنا به اطلاعی که در دست داریم، تروریست ها در این هنگام دو هزار فرد یزیدی ربوده شده را کشتند». وی از جامعه جهانی دعوت کرد به نجات جمعیت یزیدی از اسارت داعش کمک کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала