گزارش و تحلیل

سلاح هسته ای در فضا

© Photo / NASA/Scott Kellyکره زمین از فضا
کره زمین از فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا سلاح هسته ای را در فضا مستقر خواهد کرد.

 کنستانتین سیوکوف  رئیس آکادمی  مسائل ژئوپلیتیک  در گفتگو با « اسپوتنیک» اعلام نمود  که آمریکا ممکن است سلاح هسته ای را در  مدار زمین مستقر  سازد  که  نقض فاحش  قوانین بین المللی  خواهد بود.

وی بدین ترتیب  سخنان جیمس مِتیس رئیس جدید پنتاگن را مورد تفسیر قرار داد  که اعلام کرده بود آمریکا باید در امکانات تهاجمی در فضا سرمایه گذاری کند.

سیوکوف گفت: « پیمان  ممنوعیت نظامی گری فضا وجود دارد که از اهمیت جهانی برخوردار است. ازاینرو  استقرار  تسلیحات تهاجمی  در فضا نقض  فاحش قوانین بین المللی خواهد بود.  بدین ترتیب واشنگتن  که در دهه 90  به ما درس صلحدوستی می داد و  ما را میلیتاریست می نامید، خودش  میلیتاریست اصلی است».

به گفته وی آمریکا ممکن است « وسایل جنگی فضایی مجهز به  لیزر و یا  جنگ افزار پرتویی» و  مهمات هسته ای  برای حمله به خاک دشمن  از فضا  با سرعت  مافوق صوت را در فضا مستقر سازد.

کارشناس روسیه گفت: این ها سلاح های قابل توجهی هستند.  اتحاد شوروی در سال 1972 این نوع سیستم را  طراحی کرد  و ایالات متحده  به دلیل ترس  از آن ها  پیمان « سالت —1» محدود سازی جنگ افزارهای راهبردی-را با اتحاد شوروی به امضا رساند.  هم اکنون آمریکا کاری را انجام می دهد که ما 40 سال پیش آن را  انجام دادیم  و احتمالا قصد استقرار آن ها در فضا را دارند».

به گفته کارشناس روسیه،  ممکن است  ساخت هواپیماهای  هوا-فضا آمریکایی نیز در نظر گرفته شود  که قادر به  ضربه زدن  با سرعت مافوق صوت خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала