گزارش و تحلیل

یک محقق: پدافند اس - 400 مستقر در کریمه برای انجام وظیفه حاضر و آماده است

© Sputnik / Sergei MalgavkoЗенитный ракетный комплекс С-400 "Триумф" полка противовоздушной обороны в Феодосии
Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф полка противовоздушной обороны в Феодосии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش حوزه نظامی جنوب روسیه، هنگ پدافند موشکی حوزه نظامی جنوب روسیه مسلح به سامانه اس - 400 «تریومف» کشیک رنمی در کریمه را آغاز کرد

در این گزارش آمده است: «تسلیحات هنگ موشکی ضد هوایی سواستوپل — فئودوسیا در 2016 به سامانه معاصر پدافند هوایی اس — 400 «تریومف» تکمیل شد و پرسنل آن آموزش مجدد دید و در ماه اوت تعلیماتی با عنوان قفقاز — 2016 با پرتاب تمرینی موشک ها برگزار شد

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"
اس — 400 «تریومف» سامانه پدافند هوایی — موشکی دارای برد دور و متوسط روسیه، می‌تواند با نشانه گیری 72 موشک در یک زمان 36 هدف را نابود کند. موشک بطور عمودی پرتاب می‌شود و تیراندازی به همه سمت ها انجام می شود.

«میخایل خداریونوک» کارشناس نظامی روس در باره خصوصیات این سامانه با رادیو اسپوتنیک صحبت کرده چنین گفت:

«هدف سامانه پدافند هوایی — موشکی اس — 400 تخریب کل سیستم‌های هواگرد مخالف در مسافت 400 کیلومتر و ارتفاع 30 کیلومتری است. سرعت پرواز موشک — بیش از 4 کیلومتر در یک ثانیه است. این موشک هواپیما های پخش کننده انواع پارازیت، هواپیما های رصد و نشانه گیری راداری، و هواپیما های جاسوسی جزو مراکز اطلاعاتی — ضربتی دشمن را محو و نابود می کند. این، یک سامانه معاصر مقتدر است و مشابه آن در دست دشمنان فرضی ما نیست».

وی به یک سلسله برتری‌های این سامانه اشاره کرده ادامه داد:

«برتری اول — برد بالای عمل است. دوم، توان بسیار بالای آتشباری است. سوم — وقت اندک آماده شدن برای پرتاب پس از اتمام حرکت که تنها 5 دقیقه است. این سامانه خیلی متحرک است و می‌تواند همه انواع هواگردها را تخریب کند — موشک های ضربتی — تاکتیکی و حتی راکت های بالیستیک میان برد. این کار در شرایط مقابله با حملات شدید رادیویی انجام می شود».

«میخایل خداریونوک» کارشناس نظامی روس در پایان گفت:

سامانه پدافند موشکی — هوایی اس — 400 حتی در سال گذشته در تسلیح هنگ پدافند هوایی مستقر در فئودوسیا قرار گرفت و پرسنل آن آموزش نظامی لازم دیده است. حالا این سامانه برای انجام وظیفه خود کاملاً حاضر و آماده بوده و به کشیک نظامی پرداخت. حالا ما در کریمه دو هنگ مجهز به سیستم‌های معاصر داریم، یکی اس —300 ام پی در سواستوپل و دیگری اس — 400 «تریومف» در فئودوسیا قرار دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала