گزارش و تحلیل

جواب به حملات دمکرات ها

© REUTERS / Carlos Barriaدونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ جواب حملات دمکرات ها را داد.

به گزارش نشریه «  وال استریت ژورنال»، مأموران سرویس مخفی  آمریکا  به دلیل رد  دخالت روسیه در جریان انتخابات ،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا را  مورد انتقاد  قرار دادند.

« این نکته باعث نگرانی می شود که  اطلاعات در باره  اقدامات روسیه  در جریان انتخابات آمریکا از همان ابتدا یا دروغ تلقی شد و یا اطلاعات سیاسی شده نامیده شد. نادیده گرفتن  و مورد تردید قرار دادن  صداقت کارمندان  سرویس مخفی آمریکا  در تضاد با  ارزش های حرفه ای  در عرصه امنیت ملی است».

دونالد ترامپ در  مصاحبه با شبکه تلویزیونی « فاکس نیوز»  اعلامیه ها در باره گویا دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری  جهت حمایت از وی را  بی معنا نامید.  وی همچنین از دمکرات ها  به دلیل  انتشار اخباری  در رسانه به نقل از  نمایندگان « سیا» انتقاد کرد.

 روزنامه « واشنگتن پست» به نقل از  منابعی گزارش داد  که « سیا»  به این نتیجه رسیده است که  مسکو گویا  در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  در سال 2016 دخالت کرده است  تا به دونالد ترامپ کمک کند در این انتخابات پیروز شود. سپس،  گروهی از 4  سناتور  اعلامیه مشترک  در باره  بررسی این گزارش  در باره نتیجه گیری سازمان « سیا»  در  رابطه با « دخالت روسیه» در انتخابات  آمریکا را  منتشر کردند.

گریگوری یاریگین دانشیار کرسی پژوهش های آمریکایی  دانشگاه دولتی سنت پطربورگ  در مصاحبه با « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: موضوعات ضد روسی در آمریکا خیلی محبوب است و  دمکرات ها  بخوبی از آن استفاده می کنند. این موضوع در  رسانه ها مورد  بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، زیرا  خوانندگان و یا  شنوندگان  « خریداران» اینگونه اخبار هستند.  در عین حال  از نقطه نظر دمکرات ها  این  توضیح خوبی برای شکست آنهاست.  اما ترامپ بحدکافی منطقی می گوید که اینگونه  اعلامیه ها مسخره هستند».

 به عقیده ترامپ، حتی  فرض اینکه که روسیه  توانسته در  انتخابات ریاست جمهوری آمریکادخالت کند  پوچ و بی معناست.

کارشناس روسیه در این خصوص گفت: « ما را به دلیل اقتصاد  عقب مانده مورد انتقاد قرار می دهند  و می گویند فناوری « آی.تی» ما بدرد هیچ چیزی نمی خورد  و ناگهان  خود دمکرات ها امکانات ما را به عالی ترین سطح می رسانند و می گویند هر کاری از جمله  تأثیرگذاری بر انتخابات در آمریکا از عهده روسیه برمی آید.  جمهوریخواهان  بطور منطقی  و قابل فهم   به اینگونه حملات دمکرات ها جواب می دهند».

شبکه تلویزیونی « ان.بی.سی» گزارش داد  که ترامپ،  رکس تیللرسون  رئیس بزرگترین شرکت نفت  آمریکا « اکسون  موبیل» را برای احراز سمت وزیر امور خارجه انتخاب کرد.  در مصاحبه با  شبکه تلویزیونی « فاکس نیوز» ، رئیس جمهور منتخب آمریکا تیللرسون را  مورد تحسین زیاد قرار داد ولی از گفتن اینکه  او را به سمت وزیر امور خارجه آمریکا منصوب خواهد کرد یا نه خودداری ورزید  و فقط گفت:  «او برای این سمت خیلی مناسب است».

گریگوری  یاریگین  بعید نمی داند  که تیللرسون آخرین کاندید برای احراز سمت وزیر امورخارجه نباشد.

—   به نظر من، اقدامات پنهانی  هنوز جریان دارند، زیرا  در چند هفته اخیر چند نامزد برای  احراز این سمت معرفی شدند.  رکس تیللرسون — شخصیتی همخوان با روحیات ترامپ است.  نامزدی وی برای احراز سمت وزیر امور خارجه  قانع کننده است.  اما انتصاب هر شخصی به این سمت باید  مورد توافق قرار بگیرد.  انتصاب  یک تاجر  بدون تجربه  کار دولتی می تواند  با نظر منفی اپوزیسیون در کنگره روبرو شود.  البته ترامپ آزادی  زیادی در  انتصاب  افراد از خود نشان میدهد.  اما من احساس می کنم که  تیللرسون آخرین کاندید نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала