گزارش و تحلیل

کارهای بزرگ از شروعی کوچک

© Sputnik / Maksim Bogodvidجوانان در حزب « روسیه واحد» فدراسیون روسیه
جوانان در حزب « روسیه واحد» فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سن عضویت در حزب به 18 سال کاهش یافت.

واسیلی  ولاسوف  21 ساله، جوان ترین  نماینده دومای کشوری طرح قانونی را تهیه دیده است که  مطابق با آن از سن 18 سالگی عضویت در حزب  برای جوانان ممکن خواهد شد.  به عقیده وی ، محدودیت سنی کنونی  برای جوانان امکان  کار به نفع جامعه را فراهم نمی سازد.

 ولاسوف گفت: « من زیاد با همفکران 17 ساله و  نمایندگان  شاخه های جوانان  دیگر احزاب پارلمان  معاشرت کردم.  متوجه شدم که  عدم امکان عضویت در حزب در چنین سنی  برای بسیاری از  دختران و پسران جوان ، از جمله دانشجویان 17 ساله مراکز عالی آموزشی مشکل ساز است. ما باید به جوانانی که نسبت به  سرنوشت کشور بی تفاوت نیستند اجازه بدهیم در زندگی فعال  سیاسی شرکت کنند».

شایان ذکر است که بر طبق قانون، جوانان می توانند  در احزاب سیاسی ،  سازمان های اجتماعی ، جنبش ها و  بنیادها و  نهادها و ارگان های اجتماعی مستقل فعالیت کنند.

ولاسوف  گفت که  مسأله  حق عضویت حزبی نیز باید بررسی شود  و به عقیده وی نباید حق عضویتی در میان باشد، زیرا این نکته نشانه  آن نخواهد بود  که آیا شخص  به کار حزبی خواهد پرداخت یا نه».

  دنیس  داویدوف، رئیس شورای  هماهنگی «  گارد جوان « روسیه واحد» مخالف آغاز زندگی سیاسی  بطور رسمی  قبل از رسیدن به سن بلوغ است.

وی در توضیح گفت: « اگر  شخص  در سن 18 سالگی  باید مسئولیت تمام اعمال خود را بعهده بگیرد، از همین سن باید به عضویت حزب درآید. نوجوانان در سن 16 سالگی،  هنوز به پختگی کامل نرسیده اند. من وقتی  19 ساله بودم عضو حزب « روسیه واحد» شدم».

ایلیا سویریدوف رئیس اتحادیه  سوسیال — دمکراتیک  جوانان به نام «  نیروی عادل» (که  سازمان جوانان حزب « روسیه عادل» است) با نظر داویدوف موافق است. وی نیز  مخالف آن است که کارت حزبی به افراد زیر 18 سال داده شود. « جوانان می توانند  در  شاخه جوانان احزاب عضو شوند.  اما بهتر است  راهی پیدا شود که جوانان  بالغ را بتوان به شعبات اخذ رأی کشاند که تقریبا  در رأی گیری شرکت نمی کنند».

نیکلای شلیامین رهبر جبهه جوانان روسیه معتقد است که جوانان در سن 17-16 سال  می خواهند کشور را در جهت بهتر تغییر بدهند و  احزاب می توانند از آنها استفاده کنند. «  شاخه جوانان احزاب —  یک ساختار کاملا بروکراتیک  است که نمی گذارد  جوانان استعداد های خود را بطور کامل نشان بدهند.  عملا تنها کاری که به آنها محول می شود، حمل پرچم و پخش اعلامیه است. اجازه فعالیت بیشتر به جوانان داده نمی شود، زیرا  برای  کارهای بزرگتر، حزب و اعضای آن وجود دارد. جوانان  به دلیل محدودیت سنی نمی توانند عضو حزب شوند. از اینرو  به  انواع مختلف گروه های رادیکال  و  افراطی توجه می کنند  که رسما به ثبت نرسیده اند».

در بین جوانان 17-16 ساله  که در سایت های احزاب  پارلمان در شبکه های اجتماعی ثبت نام کرده اند واقعا هم علاقمندان عضویت در حزب وجود دارند.

سرگی آنِکین 17 ساله  که فعالیت حزب  لیبرال دمکراتیک روسیه را پیگیری می کند، گفت که می خواهد  « در ارتباط مستقیم با حزب  باشد».

پلاگیا میلووانووا 17 ساله  که یکی از کاربران سایت حزب کمونیست  فدراسیون روسیه است  می خواهد حزب خود را تشکیل بدهد  ، زیرا هیج یک از احزاب کنونی،  حزبی نیست که  او بخواهد عضو آن بشود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала