گزارش و تحلیل

اعلام خطر نیروی هوایی آمریکا

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation موشک
موشک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا از موشک های روسی می ترسد.

به نوشته Washington Free Beacon با استناد به تحقیقات  نیروی هوایی آمریکا  ، آمریکا  در  مسابقه فنی  طراحی  راکت های  مافوق صوت از روسیه و چین عقب می ماند. در سند منتشره آمده است: « چین و روسیه  در حال آزمایش  راکت های مافوق صوت  با مانوردهی بالا  هستند  که برای  نیروهای  پیشرفته آمریکا ایجاد خطر می کنند».

نظامیان آمریکایی برای نخستین بار  در این سند  نگرانی خود  بابت توازن قوا در مسابقه تسلیحاتی در جهان را ابراز کردند.  این مسابقه  در رابطه با طراحی  راکت های  مافوق صوت درگرفت که برای حملات هسته ای  و متعارف در نظر گرفته شده اند. این راکت ها قادر به  پرواز با سرعتی  5 بار بیش از صوت، مانوردهی  و در امان ماندن از سیستم های دفاع ضد موشکی هستند که برای  مقابله با موشک های بالستیکی طراحی شدند.

مارک لوئیس  رئیس گروه طراح این گزارش  متذکر شد  که تسلیحات جدید  مسکو و پکن قادرند تصحیحاتی  در  دیدگاه های نظامیان آمریکایی  در خصوص استراتژی  « هوشیاری جهانی» و مفهوم  قدرت نظامی  و فراگیری آن  وارد آورد.

 نشریه به نقل از  لوئیس نوشت: «  تهاجم و دفاع دو سوی یک سکه هستند.   مثل  دوران جنگ سرد، تنها ابزار مطمئن  بازدارندگی  تسلیحات  مافوق صوت، خطر ضربه مقابل خواهد بود».

 به گفته  بوریس اوبنوسوف  مدیر عامل  شرکت روسی « تسلیحات  موشکی تاکتیکی» ، تسلیحات  مافوق صوت  ممکن است اوایل دهه آینده در روسیه ظاهر شوند.

در نظریه جدید سیاست خارجی  که به امضای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رسیده است ، مسکو خواهان همکاری سازنده با آمریکا در  زمینه برقراری  کنترل  بر تسلیحات  است اما  مذاکرات آتی  در باره  کاهش آتی  نیروهای تهاجمی  استراتژیکی  فقط  با در نظرداشت تمام  عوامل تأثیرگذار بر  ثبات  ممکن خواهد بود.  در این رابطه  نظریه فوق الذکر،  ایجاد  سیستم جهانی دفاع ضد موشکی آمریکا،  خطری برای روسیه  ارزیابی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала