گزارش و تحلیل

رسانه: روسیه هیچگاه سیاست خارجی مستقل خود را نخواهد فروخت

© Sputnik / Sergey GuneevПрезидент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине
Президент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه انگلیسی زبان Global Times چین می نویسد تأئید انتصاب رکس تیلرسون، رئیس شرکت اکسون موبیل به سمت وزیر خارجه آمریکا در سنای این کشور به بهبود روابط مسکو و واشینگتن کمک خواهد کرد اما بر تعامل استراتژیک روسیه و چین تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب آمریکا که مراسن تحلیفش 20 ژانویه برگزار می شود، اعلام کرد انتصاب تیلرسون به سمت وزارت خارجه را پیشنهاد خواهد نمود. حالا مجلس سنای کنگره امریکا که حزب چمهوری خواه دارای اکثریت اندکی در آنجا است، باید انتصاب تیلرسون به این سمترا به تصویب برساند.
روزنامه چینی می نویسد در صورت تأئید انتصاب رکس تیلرسون، رئیس شرکت اکسون موبیل که دارای روابط اقتصادی نزدیکی با روسیه است، روابط مسکو و واشینگتن بهبود خواهد یافت.
Global Times می افزاید:" حتی در صورت بهبود نسبی روابط آمریکا و روسیه، این به هیچ وجه بر مشارمت و تعامل استراتژیک روسیه و چین تأثیر نخواهد گذاشت. بیم مسکو و پکن اختلافات ارضی و عقیدتی وجود ندارد. چین حتی در دشوارترین روزها برای روسیه برخورد محترمانه نسبت به همسایه اش و شخص پوتین را تغییر نداد. روابط دوجانبه از بوته آزمایش زمان بیرون آمد".
روزنامه چینی در ادامه خاطرنشان می سازد:" روسیه هیچگاه سیاست خارجی مستقل خود را نخواهد فروخت. بهتر روابط مسکو و واشینگتن صلح در مرز شمالی چین (با روسیه) یا حمایت دو کشور از یکدیگر در بسیاری از مسائل بین المللی را تغییر نخواهد داد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала