گزارش و تحلیل

الباب هدف آتی سوریه

© AFP 2023 / George Ourfalianنظامیان ازتش سوریه در شهر الباب سوریه
نظامیان  ازتش سوریه در شهر الباب سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الباب، هدف بعدی ارتش سوریه پس از حلب است.

حسنو محلی Hüsnü Mahalli خبرنگار  و مفسر سیاسی در مصاحبه  با رادیو « اسپوتنیک» از تأثیر مهم  استراتژی  حمایت روسیه از ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی  حلب  از  گروهک های جهادگرا  صحبت کرد.

به عقیده  «محلی»، پاکسازی  شرق حلب از وجود  گروهک های جهادگرا  پیشرفت مهم ارتش سوریه است.

—  این فرایند از اهمیت بسیار زیادی برای  کل عملیات ضد تروریستی  در سوریه برخوردار است  که به  دلیل  استراتژی  نظامی صحیح  دمشق  تحت حمایت روسیه که به آتش بس با  یکسری از گروه های  مسلح  در  مناطق دیگر  سوریه دست یافت، توانست  نیروهای اصلی  را برای آزادسازی حلب اعزام کند».

حسنو  محلی معتقد است که  هدف بعدی ارتش سوریه پس از حلب،  آزاد سازی الباب  خواهد بود.

—  دولت سوریه  در جریان روند دستیابی به آتش بس  در حمص ، دمشق و  بسیاری از نواحی دیگر ، به تروریست ها  اطلاع داد، افرادی که مایل به ترک  داوطلبانه  آن نواحی باشند  می توانند  آنجا را ترک کنند.  در نتیجه بسیاری از  شبه نظامیان به « ادلیب»  رفتند. اوضاع در  حلب ممکن است  به شکل مشابهی شکل بگیرد.  هدف بعدی ارتش سوریه « الباب» خواهد بود. جاده منتهی شونده به این شهر توسط  نیروهای  دولتی کنترل می شود  و تا « الباب» فقط  15 کیلومتر باقی مانده است».

 حسنو محلی با توجه به این نکته که  پیشروی  در قالب عملیات  برطبق برنامه انجام خواهد شد  گفت: به دلیل وجود شبه نظامیان «داعش»  در « الباب» آن افرادی که  نهایتا  با  ترک شهر موافقت کنند، نمی توانند  به « ادلیب» بروند، زیرا شبه نظامیان « النصرا» در آنجا مستقر هستند.  از این رو جهادگرایان « داعش»  به احتمال زیاد  راهی « رقه» خواهند شد.  جاده  شوسه  «الباب» را  به « رقه»  متصل می کند که شبه نظامیان  همانا از این راه  عقب نشینی خواهند کرد.

وقتی ارتش  سوریه  وارد « ادلیب» شود،  در صورتی که تروریست ها تسلیم نشوند ، آنها نابود خواهند شد.  مهمترین سوال این است: افرادی که  تصمیم بگیرند تسلیم شوند به کجا خواهند رفت؟  احتمالا به ترکیه خواهند رفت، زیرا اکثر آنها از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شدند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала