گزارش و تحلیل

وحشت فضایی آمریکا: پنتاگون پدافند موشکی مدارپایه را طراحی می‌کند

© Photo / Public DomainТактическая система ПРО "Железный купол"
Тактическая система ПРО Железный купол - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش نشریه «سیکر»، کرپراسیون آمریکایی «رایتئون» سامانه فضایی جدید ضد موشکی را طراحی کرد که می‌تواند موشک دارای کلاهک های جنگی جدا شونده مجهز به بلوک های نشانه گیری را در فضا رهگیر کند. نام این پدافند فضایی آمریکایی «ام او کی وی» یعنی ماشین نابود کننده چند هدف است و قرار است در سال 2019 آزمایش شود

این نشریه انترنتی آمریکایی می نویسد: طراحی چنین سیستم‌های تسلیحاتی برای رهگیری موشک های دشمن قبل از اینکه تا قاره آمریکا برسند هدف اولویتدار پنتاگون است و با این امر مربوط است که بسیاری کشور ها از جمله ایران، روسیه و چین دارای تعداد زیاد موشک های بالیستیک مجهز به کلاهک جدا شونده می‌باشند. این نشریه تأکید می‌کند که چین و روسیه همچنین فعالانه فناوری های هایپر سونیک را آزمایش کرده و می‌توانند بکار ببرند.

به عقیده دبالینا گوشال، مشاور مستقل فدراسیون دانشمندان آمریکایی، فناوری های روسیه و چین در حکم خطر به آمریکا بوده و از این رو باید سامانه های ثمربخش پدافند موشکی را طراحی کرد.

نشریه سیکر همچنین دیدگاه روسیه در مورد موقعیت نظامی پدید آمده در جهان را تشریح کرده می‌نویسد که فدراسیون روسیه تشکیل سیستم جهانشمول پدافند هوایی آمریکا را خطر به امنیت ملی دانسته و بر آن است که آمریکا توازن نیرو در جهان را تخریب کرده و کلاً آمریکا برای دسترسی به برتری یک‌جانبه در جهان تمام هم خود را بکار می برد. در این رابطه ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه حق خود را می‌داند به اقدام های جوابیه دست بزند. هدف این اقدام ها احیای توازن، طراحی فناوری ها بر پایه اصول فزیکی جدید و کاربرد تسلیحات دارای فناوری جدید و دقت مافوق بالا برای تخریب واحد های مهم زیربنایی دشمن فرضی است.

این نشریه آمریکایی همچنین به این امر اشاره کرد که شرکت روسی «تسلیحات موشکی تاکتیکی» در حال طرحریزی سلاح هایپر سونیک است که قادر باشد با سرعت 6 — 7 ماخ در هوا حرکت کند و در آینده این امکان پدید خواهد آمد که از موشک های دارای سرعت 11 — 12 برابر بیشتر از سرعت صوت معادل 12 ماخ استفاده شود. برنامه‌ریزی شده است که اولین سلاح هایپرسونیک در 2020 در تسلیح روسیه قرار گیرد. در این صورت هر سیستم ضد هوایی در برابر این سلاح ضعیف از آب در خواهد آمد.

گفتنی است که آمریکا یگانه کشور دارنده پدافند فضایی نیست. در حال حاضر در مدار اطراف زمین مجموعه های «اوکا» و سیستم واحد فضایی روسیه ویژه کشف و رهگیری موشک های قاره پیمای بالیستیک در کشیک نظامی قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала