گزارش و تحلیل

وحشت تبلیغاتی

© Sputnik / Michael Klimentyevولادیمیر پوتین و دکترین جدید امنیت اطلاعاتی روسیه
ولادیمیر پوتین و دکترین جدید امنیت اطلاعاتی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به وحشت تبلیغاتی غرب پاسخ داد.

رئیس جمهور روسیه  دکترین جدید  امنیت اطلاعاتی روسیه  را مورد تأیید قرار داد. یکی از جهات  دکترین جدید،  بازدارندگی استراتژیک  و جلوگیری از درگیریهای  نظامی  است که ممکن است با کاربرد  فناوری اطلاعاتی بروز کنند.

 در دکترین  گفته شده است که  سرویس ویژه  یکسری از کشورها « از  تأثیرات  اطلاعاتی — روانی»  برای بی ثباتی اوضاع در جهان  استفاده می کنند  که به » نقض تمامیت ارضی و استقلال  کشورهای دیگر» می انجامد.  در عین حال،  شمار  حملات هماهنگ به تأسیسات  مهم روسیه افزایش می  یابد  و  فعالیت اطلاعاتی خارجی   بر ضد  کشور شدت می گیرد.

در دکترین  امنیت اطلاعاتی  آمده است که  رسانه های روسیه  در خارج از کشور با  تبعیض آشکار روبرو می شوند. « خبرنگاران روسیه  با موانع زیاد   فعالیت  حرفه ای مواجه می شوند» و در عین حال خاطرنشان می شود  که رسانه های خارجی  سیاست دولتی روسیه را مورد ارزیابی مغرضانه قرار می دهند.

دکترین جدید امنیت اطلاعاتی   روسیه پاسخی به  موج  تبلیغاتی  غرب است. پاول سویاتِنکوف  کارشناس سیاسی  روسیه در این خصوص گفت: به نظر من، نکنه مهم، وضعیتی است  که روسیه  سعی می کند  با سرویس های ویژه  کشورهای دیگر مقابله کند که با کمک «  تروریسم سایبری» سعی می کنند  بر اوضاع در روسیه  و دیگر کشورهای جهان تأثیر بگذارند. در غرب برای با اساس جلوه دادن  عملیات خود  نوعی « تصویر وحشتناک»  از عملیات روسیه را  نقش می زنند.  اتهاماتی در این خصوص شنیده می شود  که گویا روسیه  در نتایج انتخابات  ریاست جمهوری در آمریکا دست داشته است.  به عقیده من،  دکترین ما — پاسخی به این موج «  وحشت تبلیغاتی»   است که در غرب بر علیه روسیه جریان دارد».

رسانه های  روسیه که در خارج از کشور فعالیت می کنند طعمه  حملات  تبلیغاتی غرب می شوند.  به گفته کارشناس روسیه ، سیاستمداران غربی  از این موضوع عصبانی می شوند  که رسانه های روسیه به پخش نقطه نظر مستقل  روسیه می پردازند.

—   هم اکنون در غرب گفته می شود  که « تبلیغات وحشتناک روسیه»  جریان دارد و  چند رسانه کلیدی روسیه، — شبکه تلویزیونی « ار.ت» و رادیو « اسپوتنیک»را به این  موضوع متهم می کنند.  نکته جالب آن است که هیچگونه  ثبوتی  ارائه نمی شود  که این رسانه های بر افکار عمومی در  غرب با کمک تبلیغات  تأثیر می گذارند، یعنی  دروغ هایی  که به طور ویژه جور شده اند عنوان نمی شوند.  در عمل، سیاستمداران غرب  از این موضوع خشمگین هستند  که رسانه های  روسیه  نقطه نظرات مستقل خود را بیان می کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала