گزارش و تحلیل

اهمیت جنگ شرق حلب

© AFP 2023 / George OurfalianРазрушенный Алеппо, Сирия
Разрушенный Алеппо, Сирия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز دوشنبه آقای میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه پرزیدنت ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه سفر کوتاهی به تهران داشت و طی این سفر طرح پیشنهادی ایالات متحده برای آتش بس در سوریه را مطرح کرد و همچنین نظر ایران در این مورد جویا شد.

وتوی قطعنامه سازمان ملل جهت آتش بس در شرق حلب توسط روسیه و چین نتیجه مذاکرات همپیمانان دولت سوریه با دولت مرکزی سوریه را نشان می دهد.
کشورهای متحد دولت سوریه همه متفق هستند که دیگر نباید به تروریست ها فرصت داد تا نفس بکشند و باید به هر ترتیبی که شده جنگ در حلب را تمام کرد.
بمباران ده ها بیمارستان و عبادتگاه و مدرسه و… توسط انواع و اقسام تسلیحات از جمله شیمیایی در غرب حلب خود می تواند بهترین دلیل بر آن باشد که چرا دولت سوریه و همپیمانانش باید جنگ در شرق حلب را هر طور شده به فرجام برسانند.
گویند مرگ یک بار شیون یک بار.
تا وقتی که همه تروریست ها از شرق حلب بیرون رانده نشده اند مردم در این شهر به هیچ وجه امنیت و آرامش نخواهند داشت. مادران حلبی هر روز صبح که بچه هایشان به مدرسه می روند باید هزار بار بمیرند و زنده شوند تا بچه شان از مدرسه برگردند و خانواده هایی که مریضی در بیمارستان دارند باید تا زمان ترخیصش از بیمارستان بی خوابی بکشند و گوش به اخبار باشند تا مبادا مریضشان به دلیل حمله تروریست ها در بیمارستان جان دهد.
طی چند ماه اخیر دولت سوریه و همپیمانانش پیشنهاد های زیادی را به گروه های مسلح و غیر نظامیان دادند تا از شرق حلب خارج شوند اما گروه های مسلح با دستوراتی که از خارج دریافت کرده بودند حاضر نشدند از شرق حلب خارج شوند و بالطبع خانواده های آنها هم مجبور بودند با آنها آنجا بمانند.
دلیل پافشاری کشورهای خارجی بر نگاه داشتن تروریست ها در شرق حلب این است که اینان امیدوار هستند با تغییراتی که در ایالات متحده پیش می آید شرایط جنگی تغییر یابد و از این تروریست ها به عنوان ابزاری بر علیه حکومت مرکزی سوریه استفاده کنند.
همه آنهایی که با شرایط سوریه آشنا هستند می دانند که در صورت بازپس گیری شرق حلب به جز منطقه ادلب دیگر مناطق حیاتی سوریه در دست حکومت مرکزی خواهد بود و قطعا پس از حلب نیروهای نظامی سوریه به سمت ادلب و دیر الزور و رقه خواهند رفت تا تکلیف باقیمانده تروریست ها را روشن کنند، اما به هر حال پس از سقوط حلب دیگر هیچ منطقه استراتژیکی برای تروریست ها در سوریه باقی نخواهد ماند.
با این شرایط تروریست ها در منطقه ادلب مجبور خواهند بود یا مذاکره کنند و تسلیم شوند و یا همه نابود خواهند شد. در مورد دیر الزور و رقه نیز همین شرایط وجود خواهد داشت با این تفاوت که در دیر و الزور و رقه داعش در حال حاضر بسیار تضعیف شده.
کشورهای حامی تروریست ها هم می خواهند به هر نحوی که شده آنها را نجات دهند به همین دلیل هم به دنبال آتش بس می باشند تا بتوانند به اینان کمک رسانی کنند و ترمزی برای شتاب سرعت پیشروی ارتش سوریه و همپیمانانش ایجاد کنند.
با وتوی این قطعنامه ارتش سوریه و همپیمانانش با خیال راحت خواهند توانست جنگ در حلب را با سرعت هرچه بیشتر به نتیجه برسانند و مردم سوریه را از دست تروریست ها نجات دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала