گزارش و تحلیل

در باره نظریه سیاست خارجی روسیه چه باید بدانیم

© Sputnik / Grigoriy SisoevПрезидент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию в Георгиевском зале Кремля
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию в Георгиевском зале Кремля - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به گزارش های قبلی اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نظریه جدیدی در مورد سیاست خارجی روسیه را تصویب کرد، فرمان و متن مربوطه در تارنمای رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد.

در این سند به طیف وسیع مسایل عطف توجه شده از جمله به مناسبات با آمریکا و ناتو، موقعیت در سوریه، کاهش تسلیحات و پیشرفت روابط روسیه با دیگر کشور ها.

در این سند آمده است: روسیه تحکیم قوانین بین‌المللی را اولویت خود می‌داند و تعهدات مربوط به کنترل تسلیحات را اکیدا رعایت می‌کند و کوشش می‌کند که شرکا همین کار را بکنند.

به مناسبات روسیه با ناتو و آمریکا توجه خاصی داده شده است. روسیه در خصوص توسعه ناتو و نزدیک شدن تأسیسات زیربنایی این پیمان به مرز های کشور ما و افزایش فعالیت‌های نظامی آن نظر منفی دارد. مسکو طرفدار حل و فصل، وحدت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه است و در راه مبارزه با تروریسم باید کاری شود تا برای رفع آن ائتلاف بین‌المللی وسیعی تشکیل شود

در یک بند تصریح می‌شود که مسکو برای تحکیم امنیت خبررسانی خود از فناوری های جدید استفاده خواهد کرد.

دمیتری ابزالوف رئیس مرکز مواصلات استراتژیک در مصاحبه با اسپوتنیک

گفت که روسیه در صحنه بین‌المللی نقش هر چه فعالتری ایفا می‌کند وی افزود:

«در حال حاضر دستور روز معرفی شده مربوط به تعاون و خطر تروریسم بین‌المللی و حوزه شرقی و کار در راستای جنوب شرقی آسیا و و توازن نیرو ها در اتحادیه اروپا است. می‌شود گفت که اگر موضع قبلی دیپلماسی مسکو تدافعی بود حالا کشور ما در فضای بین‌المللی نقش فعالتری ایفا می کند. مطابق این نظریه، سند اساسی دیپلماتیک امضا شده روسیه تا اندازه‌ای دستخوش تغییرات شده است».

ابزالوف ذکر کرده که خود واقعیت تکوین شونده جهانی لزوم وارد کردن تغییرات در نظریه سیاست خارجی روسیه را طلب می می کند. او گفت:

«می شود گفت که مسکو به بازی «در آهنگ اول» دست زده و از این رو نظریه سیاست خارجی آن عوض شده است. در سابق هدف ما، دفاع از حوزه مجاور بود و حالا هدف‌های ما شامل پیشرفت و داوری بین‌المللی در احتلافات شده و به حوزه صرفاً کشور های همسود محدود نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала