گزارش و تحلیل

پوست مصنوعی

© Fotolia / dimitriyپوست صورت
پوست صورت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدن پوست مصنوعی را رد نمی کند.

 متخصصان روسیه در رشته  طب فیزیک — شیمی  از مرکز  علمی — کلینیکی  فدرال  هماتولوژی، انکولوژی و ایمونولوژی کودکان  به نام « دمیتری روگاچف»  فناوری  پرورش پوست مصنوعی را طراحی کردند که بدن  آن را رد نمی کند.  اینگونه دارو ها برای  درمان سریع  سوختگی ها ضروری است. پس از آزمایشات کلینیکی  و آغاز تولید سریال دارو، بانک  فدرال پوست ایجاد خواهد شد.  به گفته « روس استات»  در روسیه هر سال  حدود 300 هزار  مورد  سوختگی های شیمیایی و حرارتی به ثبت می رسد  که 6,67% کل  آسیب های پوستی است.

وادیم گاوُرون  مدیر عامل  مرکز  علمی — کلینیکی  در مصاحبه با « ایزوستیا» گفت: « یکی از طرح های ما ساخت نمونه ها و یا داروهای پوستی  با  سطح بسیار پایین ایمونوژن است.

فناوری مدرن  ژن — سلول سازی  امکان پرورش پوستی را فراهم می سازد  که بدن آن را رد نمی کند.  داروی پوستی از  سلول های اشخاص جداگانه پرورش می یابد که با آن، افراد دیگری  درمان می شوند  و بدن آن را رد نخواهد کرد.  بدین ترتیب می توانیم  از بروز مسائلی جلوگیری کنیم که هنگام  پیوند اعضا بروز می کند.  اعضای پرورش یافته  برای  پیوند، توسط بدن « غریبه » به حساب نمی آید. آنها به هیچ کس تعلق ندارند».

 به گفته  وادیم گاوُرون،  داروهای منجمد پوست ساز  را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد.  پس از انجماد در  محیط  ویژه، سلول ها دوباره  بخود می آیند و از این پوست می توان برای پیوند استفاده کرد.  داروهای پوست ساز با  سطح پایین ایمونوژن  قبل از هر چیز برای استفاده در موارد اضطراری لازم هستند،  برای نمونه برای درمان سوختگی های بیمار  که وقت برای  پرورش پوست از سلول های خود بیمار وجود ندارد و وقت تنگ است و باید سریع عمل شود».

مرکز مذکور قصد دارد  تولید سریال داروهای پوستی برای آینده را  آغاز کند.  این مواد بصورت  منجمد نگهداری خواهند شد و در صورت ضرورت،  اگر بیمار دچار سوختگی  در کلینیک  بستری شود می توان داروی پوست ساز را   از  محل نگهداری به کلینیک  رساند.  روند  پرورش داروی پوست ساز با شدت تمام جریان دارد.  تا اواسط سال 2017 میلادی مرکز  علمی — کلینیکی  فدرال  هماتولوژی، انکولوژی و ایمونولوژی کودکان  به نام « دمیتری روگاچف»  بانکی ایجاد خواهد کرد که نمونه های پوست مصنوعی در آنجا نگهداری خواهند شد.

مرحله کاربردی پش از آزمایشات کلینیکی  آغاز خواهد شد.  تا آن زمان امیدواریم که  وزارت  بهداشت و بهداری  روسیه  مقررات جدید در قانون « گردش  محصولات سلولی  طب — زیستی » را  طراحی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала