گزارش و تحلیل

نیروی هوافضای روسیه باز هم از امکان به پرواز در آمدن و سوختگیری در پایگاه همدان برخوردار شده است

© AP Photo / WarfareWW In this photo taken on Monday, Aug. 15, 2016, a Russian Tu-22M3 bomber stands on the tarmac while another plane lands at an air base near Hamedan, Iran.
In this photo taken on Monday, Aug. 15, 2016, a Russian Tu-22M3 bomber stands on the tarmac while another plane lands at an air base near Hamedan, Iran. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همانطوریکه قبلاً گزارش شد حسین دهقان وزیر دفاع ایران اعلام کرد که ایران حاضر است به روسیه اجازه دهد که از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان استفاده کند

مارینا الشعلان خبرنگار اسپوتنیک از آقای حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران جویا شد که برای نیروی هوافضای روسیه در پایگاه نوژه چه خدماتی قابل دسترسی خواهد بود. این مقام ایرانی در جواب گفت

در این رابطه ویکتور اوزرف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون — سنای روسیه گفت که لزوم بهره برداری از پایگاه هوایی در ایران هنگامی می‌تواند بروز کند که ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» که حالا در مدیترانه شناور است از سواحل سوریه دور شده و ممکن نخواهد بود از عرشه آن برای ایراد ضربات به تروریست ها استفاده شود.

گفتنی است که در اواسط اوت نیروی هوافضای روسیه برای اولین بار برای وارد کردن ضربات به واحد های گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره از فرودگاه همدان استفاده کرد.

بزودی وزارت دفاع روسیه خبر داد که جنگنده های روسی که از پایگاه ایرانی به تأسیسات تروریستی در سوریه ضربه می‌زدند به روسیه باز گشتند. ایگور کوناشنکوف نماینده این نهاد اعلام کرد که بهربرداری آتی از پایگاه نوژه بر پایه توافقات متقابل در باره مبارزه با تروریسم در وابستگی به چگونکی موقعیت در سوریه صورت خواهد گرفت.

از آغاز عملیات در سوریه در سپتامبر 2015 تا کنون جنگنده های روسی به درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای ایراد ضریات از فرودگاه حمیمیم استفاده می کردند. در ماه اوت مقامات سوریه این فرودگاه را برای مدت نامحدود به روسیه واگزار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала