گزارش و تحلیل

ادعای شهروند ایران: سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد (بخش سوم)

© Fotolia / Romolo Tavaniادعای شهروند ایران: سلاح اتمی وجود خارجی ندارد
ادعای شهروند ایران: سلاح اتمی وجود خارجی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه اینترنتی ایرانی "اسرار نامه" مقاله کرامت سلیمی، یکی از خوانندگان خود را منتشر کرده که ادعا می کند سلاح اتمی وجود خارجی ندارد و برهان هایی را برای اثبات برای اثبات ادعای خود مطرح کرده است. اسپوتنیک این مقاله را در چند قسمت به شما تقدیم کرده و منتظر نظرات شما درباره آن خواهد بود.

بخش دوم
بخش اول

حال به بررسی بمب اتم میپردازیم:

ساختار بمب اتم به این شکل عنوان شده است که عنصر اورانیم این خاصیت را دارد که هر اتم ان وقتی یک نوترون به ان برخورد میکند شکافته میشود مقداری انرژی و 2 یا 3 نوترون ازاد میکند که نوترونهای ازاد شده به اتمهای دیگر برخورد کرده و باز هرکدام مقداری انرژی و 2 یا 3 نوترون ازاد میکنند و این واکنشها به صورت زنجیره ای ادامه پیدا میکند و در کسر بسیار کوچکی از ثانیه میلیاردها میلیارد اتم اورانیم انرژی خود را ازاد میکنند که انرژی هسته ای نام دارد. در واقع مدعی هستند مقدار انرژی را که اورانیم در مدت 4.5 میلیارد سال ازاد میکند در کسری از ثانیه ازاد میکنند. یعنی اگر 10 کیلو گرم اورانیم شماره 235 داشته باشیم در طی 4.5 میلیارد سال 5 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل میشود. در بمب اتمی این مقدار انرژی را در کسر بسیار کوچکی از ثانیه ازاد می کنند.
طبق معادله مشهور انیشتین یعنی E=MC^2 نوع عنصر نقشی ندارد وفقط مقدار جرم مهم است.
پس اگر 10کیلو گرم عنصری با نیمه عمر کم مثلا" یک ساعت داشته باشیم چون زمان نیمه عمر کوتاه است و طی یک ساعت 5 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل می شود می تواند در حد یک بمب اتمی متوسط ویرانگر باشد و حتی مقادیر کوچک ان نیز ویرانگر است چون طبق معادله تبدیل جرم به انرژی انیشتین مقدار انرژی ناشی از تبدیل یک گرم نیز مقدار بسیار زیادی است.

طبق گفته خودشان هر شکافت هسته ای 2 یا 3 نوترون ازاد میکند پس اگر توده ای اورانیم موجود باشد باید خودبخود منفجر گردد چون نیمی از اتمها خود بخود در حال شکافتند و همیشه حداقل هزاران میلیارد نوترون در درون توده اورانیم در دسترس میباشد.

هرچند عنوان میکنند که توده اورانیم را به چند قسمت تقسیم میکنند تا از حالت جرم بحرانی خارج شود و سیستمی را طراحی کرده اند که موقع انفجار قطعات به هم می چسبند. اما موضوع این است که چون یک بمب اتم که معمولا" به صورت کلاهک روی موشکها سوارند کاملا" ایزوله بوده ونیمی از اتمهای اورانیم هم مدام در حال تولید گرما و پرتوها و تشعشعات رادیواکتیو هستند که بعد از مدتی درون بمب اتم انقدر داغ میشود که یا بمب را منفجر میکند و یا از کار می اندازد.چون گرما وپرتوها مدارات درون بمب را از بین میبرد.
اصلا" اگر این بمبها اینقدر خطرناکند چرا اسرار ساخت ان را فاش کردند و با ذکر تمام جزئیات به بقیه دنیا اعلام کردند هیچ عاقلی این کار را نمی کند مگر اینکه نیرنگ و حیله ای در کار باشد.
تعدادی عکس به همراه این مقاله ارسال شده که اگر دقت کنید در تمام انفجارات به اصطلاح اتمی یک چیز مشترک است و ان اینکه در قسمت قارچی شکل انفجار, ماده ای در حال سوختن است. که همانطور که در اولین مقاله عنوان شد انفجار اتمی چیزی جز یک انفجار گازی در مقیاس بالا نیست. و ان چیزی که در داخل قسمت قارچی شکل در حال سوختن است همان گاز مورد استفاده می باشد.و هرچه مقدار گاز بیشتر باشد تا ارتفاع بالاتری میرود و قارچ بزرگتری تولید میکند.اگر انفجار را در خشکی انجام دهند صدها تن اهک, گچ, پودر الومینا و موادی از این قبیل با ان مخلوط میکنند تا اتش گاز را بپوشاند و مخفی کند و برای توجیه این پودرهای سفید رنگ اعلام میکنند که اورانیم به عناصر سبکتر تجزیه شده است.
میدانید که گچ و اهک ترکیبات کلسیم هستند.اما کل اورانیمی که مورد استفاده قرار میگیرد طبق گفته خودشان بین شصت تا صد کیلو گرم میباشد و این همه پودر سفید رنگ نمیتواند با این مقدار اورانیم تولید گردد. ضمنا" انجام ازمایش در خشکی باعث ایجاد طوفان شدید و ایجاد ریزگردها وزلزله شدید می شود.

اکثرا" این آزمایشها را در زیر آب انجام میدهند.به دو دلیل:
اول اینکه در زیر اب صدای انفجار تا حدود زیادی خفه میشود و کمتر شک بر انگیز میشود که این صدا ناشی از چیست. چون صدا ی مهیب در انفجارات شیمیایی مثل تی ان تی و سایر مواد منفجره رخ میدهد.
دوم اینکه وقتی چندهزار تن گاز مایع که با هوای فشرده کافی در زیر اب منفجر شود مقدار زیادی اب را بخار میکند که با سرعت بالا امده و بدون نیاز به افزودنی ها مثل گچ یا اهک قارچ سفید رنگ تشکیل میگردد.دلیل تشکیل قارچ این است که در ارتفاع بالا فشار هوا کمتر است و گاز منبسط شده وکروی میشود.

البته انجام ازمایش در زیر اب باعث میشود که موج انفجار تا حدود زیادی توسط اب خنثی شود و از ایجاد زلزله در خشکی جلوگیری کند. و تنها پس لرزه های خفیفی رخ میدهد.

زمانی که چندهزار تن گاز در زیر اب منفجر میشود در ابتدا ده ها هزار تن اب به بالا پرتاب میشود که در این فاصله اب از سمت ساحل به سوی دریا کشیده میشود و بعد دوباره اب با شدت به پایین برمیگردند که باعث میشود موج عظیمی از اب باسرعت سرسام اور و وحشتناکی به سمت ساحل حرکت کند و ایجاد سونامی کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала