گزارش و تحلیل

مربی تیم بانوان فوتسال روسیه: تیم ما پس از بازی حجاب ها را برای یادگار با خود برد

© YouTube.comالمنتخب الروسي لكرة القدم الخماسية للسيدات
المنتخب الروسي لكرة القدم الخماسية للسيدات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم منتخب فوتسال بانوان روسیه در تهران دو دیدار دوستانه مقابل تیم ایرانی انجام داد و با حساب‌های 3 بر 3 و 5 بر 3 برد.

یوگنی کوزمین مربی تیم بانوان روسیه در مصاحبه با مارینا الشعلان خبرنگار رادیو اسپوتنیک فارسی گفت:

«ما در این بازی هیچ مشکلی نداشتیم. ما با تیم ملی بانوان ایران زیاد بازی می‌کنیم و آنرا برای روز جشن 9 مه دعوت می‌کنیم و معمولاً در آستانه مسابقات جام جهانی در پاییز با هم تمرین می‌کنیم و هیچ مشکلی نداشتیم منتها این دفعه ترکیب تیم ما جوانتر از معمول بود و ما می‌خواستیم ببینیم که رفتار بازیکنان جوان در تیم ملی چگونه است. من از تتیجه شان راضی بودم. دو تیم در دیدار اول که با حساب مساوی 3 بر 3 پایان یافت با هم دیگر آشنا شده و بازی خوبی داشتند. بازی دوم جالب و برای تماشاگران شفاف بود. بازیکنان دو تیم فهمیدند که انجام مانور درست یعنی چه و مربیان تاکتیک بازی را تصحیح کردند. یک بازی فشرده و پرمحتوا از آب در آمد. در نتیجه دوشیزگان ما به پیروزی رسیدند».

مربی تیم فوتسال زنان روسیه همچنبن متذکر شد که استعداد های فنی حریفان ایرانی به مراتب بالا رفته و این امر به آن‌ها امکان داد که در جام «آسیا — 2016» مدال طلا بگیرند. به گفته یوگنی کوزمین این جریان انسان را از همه بیشتر خوشحال می‌کند که تعداد هر چه بیشتر جوان‌ها وارد این رشته ورزش می شود. وی گفت:

«پیش از بازی دوستانه ما قهرمانی فوتسال آسیا برگزار شد. دوشیزگان ایرانی در این مسابقه مدال طلا گرفتند. من این بازی‌ها را تماشا کردم و از تیم ایران خیلی خوشم آمده است. در شش ماه اخیر ترکیب تیم ایرانی بطور چشمگیری عوض شد و آن‌ها در بازی‌های اخیر در تهران ما را متحیر کردند. هر چند که دختران ما برای آماده شدن وقت کافی نداشتند آن‌ها بطور شایسته خود را نشان دادند. نتایج حاکی از آن است که ما راه درستی می پیماییم و فوتسال روسیه پیشرفت می‌کند و نسل جدید ظاهر شده. امیدوارم که سنن نیک ما ادامه یابد».

© YouTube.comمربی تیم بانوان فوتسال روسیه: تیم ما پس از بازی حجاب ها را برای یادگار با خود برد
مربی تیم بانوان فوتسال روسیه: تیم ما پس از بازی حجاب ها را برای یادگار با خود برد  - اسپوتنیک ایران
مربی تیم بانوان فوتسال روسیه: تیم ما پس از بازی حجاب ها را برای یادگار با خود برد

در این بازی‌ها دختران هر دو تیم لباس های ورزشی بسته و حجاب داشتند. یوگنی کوزمین چنین تعریف کرد:

«معمولا تیم ما در بازی اول لباس‌ها خود را تن می کند. در بازی دوم طرف میزبان به دختران ما لباس خود را می‌دهد تا تعداد بیشتر تماشاگران در سالن جمع شود که برای ترویج فوتسال در کشور اهمیت دارد. ایران کشور دارای آداب و رسوم خود است. برای دختران ما آشنایی با این فرهنگ جالب است و آن‌ها لباس‌های ورزشی ایرانی را برای یادگار گرفتند. ما با حریفان ایرانی مناسبات گرم داریم و در دیدار با آن‌ها با با هیچ مشکلی روبرو نمی شویم».

در پایان آناستاسیا دوراندینا بیست ساله یکی از جوانترین بازیکنان تیم منتخب فوتسال روسیه تأثیر خود از دیدار ها با تیم ایرانی را در میان گذاشته چنین گفت:

«بار اول نیست که ما برای انجام دیدار های دوستانه به ایران رفتیم. ما با حریفانمان مناسبات خوبی داریم و برای آن‌ها ارزش بسزا قایلیم. طرف میزبان همیشه برای ما شرایط خوب فراهم می آورد. مانند همیشه ما در دیدار اول لباس خودمان را تن می‌کنیم و در بازی دوم بعلامت افتخار به کشور و دین ایران لباس ملی شان را می پوشیم. این چیز بدی نیست شاید ابتدا خود را راحت احساس نمی‌کنی ولی در جریان بازی به این‌ها توجه نمی کنی. مزاهم بازی نمی‌شود. نتیجه بازی ما صحت این گفته را به ثبوت رساند. البته ایران حریف مقتدر و قهرمان آسیا است. برای ما مهم این است که ما چنین حریفی داشتیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала