گزارش و تحلیل

احتمال فرا رسیدن آخر الزمان 95 درصد است

© Fotolia / Johan SwanepoelГорящие метеориты в атмосфере Земли
Горящие метеориты в атмосфере Земли - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان شرکت بی سی ای ریسرچ کانادا گزارشی تهیه کرده و به این نتیجه رسیدند که امکان هلاکت بشریت طی 700 سال آینده مساوی 95 درصد یعنی عملاً ناگزیر است

چه چیز سبب آن شد که کارشناسان کانادایی به چنین نتیجه اسفناکی برسند. مولفان گزارش نظریه «فیلتر بزرگ» را اساس تحقیقات خود را قرار دادند که مطابق آن بشربت با امکان بسیار بالای خودکشی در مرحله پیشرفت بسیار بالای تکنولوژیک روبرو خواهد شد.

پبتر برزین سر تحلیلگر این شرکت بر آن است که بشریت هم اینک به چنان سطح پیسرفت تکنولوژیکی رسیده که امکان می‌دهد کاری شود تا کره زمین نابود گردد ولی تکنولوژی های برای تأمین بقاء بشریت در صورت بروز فاجعه هنوز تولید نشدند.

Армагеддон - اسپوتنیک ایران
اقتصاددانان کانادایی تاریخ آخرین روز کره زمین را پیش بینی کردند
در‌واقع امروز شاهد توان تخریبی پیشرفت علمی — فنی هستیم که عبارت است از سلاح هسته ای، شیمیایی، میکروبی و پیشتر در دسترس تنها کشور های اندکی بودند ولی حالا قابل دسترسی برای دیگران هم می باشند. هر چقدر تعداد دارندگان آن‌ها بیشتر شود به همان اندازه ریسک امکان افتادن آن‌ها به دست گروه‌های تروریستی و کاربرد آن در اختلافات بالاتر خواهد بود

خطر دیگر — توسعه سریع و غیر قابل پیشبینی «هوش مصنوعی» و تکنیک های روباتی است. هرچند که اکثر دانشمندان می‌گویند که ترس از روبات ها خرافاتی بیش نیست ولی افرادی هستند که از عملی شدن سناریو های تیره و تار قیام ماشین‌هایی می‌ترسند که قوی‌تر و عاقل تر از انسان‌ باشند.

ولی شاید خطر واقعی و حتی امروزی برای بشریت — گسترش سریع امراض است. پزشکان هشدار می‌دهند که آنتی بیوتیک هایی که در طول صد سال داروی مطمئن در دفع امراض میکروبی بودند دیگر کارگر نیستند. البته بشریت قبلاً هم بدون آنتی بیوتیک ها می زیسته ولی در دوران ما ریسک مرگ جمعی بر اثر ابتلا به بیماری‌های عفونی بسیار افزایش یافته است. می‌گویند که در سال 2050 میکروب های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها حدود 10 میلیون نفر در سال را خواهند کشت.

Деревянный крест на открытой книге - اسپوتنیک ایران
نظریه پردازی درباره علائم آخرالزمان به سبک مسیحیان آمریکایی!
و بالاخره تغییرات آب و هوای مربوط به فعالبت انسانی در حکم خطر بسیار جدی برای بشریت است. امروزه هم در برخی نواحی جهان مثلاً در هند کمبود شدید آب احساس می‌شود و با‌گذشت 15 سال از میان هر دو فرد ساکن زمین یکی با این مساله روبرو خواهد شد.

بدین سان پیشبینی های وحشتناک محققان کانادایی فانتزی به نظر نمی رسد.

مسلماً پیشبینی آینده دور کاری زیاد مطمئنی نیست و کارشناسان کانادایی می‌توانند اشتباه کرده و خطر را بیش از حد بزرگ معرفی کنند. ولی ریسک هایی که بشریت حالا با آن‌ها رو در رو شده عیان و آشکار است. جمعیت زمین دارای فناوری هایی می‌باشند که موجودیت سیاره خاکی ما را به مخاطره می اندازد. آن‌سان بصورت خشن به روند های طبیعی مداخله می‌کنند و این امر موجب پیامد های فاجعه بار بازگشت ناپذیر برای محیط زیست می شود. گزارش کارشناسان کانادا از این رو هم اهمیت دارد که انسان را وا می‌دارد در باره آینده کره زمین به تعمق بپزدازد و در این باره فکر کند که روند تعمیم فناوری های جدید باید با احتیاط باشد. انسان در این اثنا باید مسئولیت خود را در قبال نسل های آینده را احساس کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала