گزارش و تحلیل

قاچاق مواد مخدر سوری در دست عربستان سعودی است

© Federal Drug Control Service of RussiaНаркотики
Наркотики - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی الاحمد، مشاور وزیر اطلاعات سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که قاچاق مواد مخدر در آن قسمت خاک سوریه که فعلاً در دست داعش و گروهکهای دیگر قرار دارد، تحت کنترل عربستان سعودی است.

چندی قبل منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی اظهار کرد که سوریه، بزرگترین کشور در تولید قرصهای آمفِتامین در منطقه می باشد. طبق اظهارات منصور الترکی که در روزنامه الریاض چاپ شده است، بیشترین انتقال و قاچاق آمفِتامین به عربستان از مرز شمالی و حشیش از جنوب صورت می گیرد.
برای تفسیر ادعاهای نماینده رسمی عربستان سعودی، رادیو اسپوتنیک جویای نظر علی الاحمد، مشاور وزیر اطلاعات سوریه شده است که هم اکنون ریشه سخن را به مشاور سوری می دهیم.


"وقتیکه از تولید مواد مخدر در سوریه سخن به عمل می آید نخست باید محدودیت ارضی تولید قرص های آمفِتامین، کاپتاگُن و مواد دیگر مخدر که انقلابیون خود خوانده در مبتداء حوادث سوریه برای مهار کردن غرایز اولیه انسانی استعمال می کردند، مشخص شود. مقامات عربستان صعودی از ابتدا در جریان تولید قرص های مخدرات بودند و بطور مستقیم حامیان تولید قرصها هستند. اراضی که تحت کنترل مقامات سوری می باشد زیر ردیابی و رصد مأمورین مبارزه با مواد مخدر بوده که شایسته با این پدیده برخورد می نمایند".


مشاور وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد که قاچاقبران مواد مخدر در سوریه را باید در اراضی که تحت کنترل تروریست ها است جستجو کرد.
آقای الاحمد به تفسیر خود ادامه داده گفت:

"ما اطلاعاتی در دست داریم مبنی بر این که در اراضی تحت کنترل گروهکهای باصطلاح اسلامی تولید و صادرات ترکیبات مخدر جریان دارد. سخن از گروهکهایی می رود که علناً توسط عربستان سعودی و قطر تزریق مالی می شوند. و مهم نیست، پشتیبانی مالی به خاطر تولید مواد مخدر یا دستگاه انفجاری دست ساز یا برای تجارت بخشی از بدن انسان می شود. تمام فعالیت آنان فاسد و ضدانسانی است".


در جمع بندی تفسیر خود آقای علی الاحمدی می گوید:" اگر مقامات این کشور واقعاً خواهان حل مشکل ارسال مواد مخدر از سوریه به عربستان سعودی هستند، در قدم اول باید در مسئله حل و فصل بحران سوری و کسب تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شفیع و مددکار باشند. فقط چنین سیاست، تمام منطقه را از مشکلات و دشواریهای گوناگون نجات می دهد. برخورد سطحی با مشکلات، مشکل گشا نخواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала