گزارش و تحلیل

کوروتچنکو: اوکراین از خط قرمز گذشت

© Photo / Public relations center of Federal Security ServiceЗадержанный сотрудниками ФСБ России в Крыму украинский диверсант
Задержанный сотрудниками ФСБ России в Крыму украинский диверсант - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوگنی پانوف مظنون به تدارک اعمال تروریستی در کریمه به تبهکاری های خود اقرار کرد. کانال تلویزیونی رن تی وی ویدیوی پازپرسی او حاصله از سرویس فدرال امنیت روسیه را منتشر کرد. به گفته پانوف مجریان اقدام های برنامه‌ریزی شده برای 6 و 7 اوت را از طریق آب به ناحیه روستا «ریسوویه» در کریمه منتقل کردند

به پانوف وظیفه داده شد که برای تخلیه بخشی از گروه پس از انجام خرابکاری وارد آرمیانسک شود. ماموران سرویس فدرال امنیت روسیه او را در آنجا بازداشت کردند. پانوف اعلام کرد که این عملیات بوسیله اداره کل جاسوسی وزارت دفاع اوکراین برنامه‌ریزی شده بود.

ایگور کوروتچنکو کارشناس نظامی و سردبیر مجله «امنیت ملی» روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که اوکراین با تلاش سازمان دادن اعمال تروریستی در کریمه از «خط قرمز» گذشت. او چنین گفت:

«ما نمی‌توانیم در برابر این امر چشم ببندیم که اوکراین در‌واقع از خط قرمز گذشت. خطی که هیچ یک از دولت های متمدن نباید از آن عبور کند. مطلب سر آماده سازی تروریست های بین‌المللی است. جواب روسیه باید بی نهایت سخت باشد.

این کارشناس ضمن تعمق در باره انگیزه‌های سازمان دهی این عمل حدس زد که اوکراین به این خاطر به این اقدام تن در داد که اطمینان حاصل کرد که محاصره های این شبه جزیره روسیه از نظر حمل و نقل، انرژی و خوار بار محکوم به ناکامی است. او گفت:

«اوکراین دید که دیگر هیچ وسایل تاثیرگذاری بر کریمه را ندارد و تصمیم گرفت به تروریسم — وسیله اخیر متوسل شود. در این رابطه ما باید نه تنها مساله مسئولیت آن خرابکاران اوکراینی را مطرح کنیم که در کریمه اسیر شدند بلکه مساله مسئولیت آن اعضای رهبری سیاسی و نظامی اوکراین را نیز مطرح کنیم که مجوز این کار را صادر کردند».

بنا به سخنان این کارشناس نظامی روس تلاش انجام اعمال تروریستی در کریمه با منطق سوئ قصد چندی پیش به ایگور پلوتنیتسکی رهبر جمهوری خودخوانده لوگانسک هم آواز است. کوروتچنکو گفت:

«آنها حلقه های یک زنجیر است. کی یف به جای اینکه توافقات مینسک را رعایت کند با نقض کل قوانین انسانی بین‌المللی به آتشباری دونباس شدت می‌دهد و تلاش به ترور سران جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک می کند. می‌شود گفت که این یک خط است و آن خط کشتار های نوع باندرا است. تاکتیکی که کی یف امروز آنرا بکار می‌برد با تاکتیکی که ارتش باصطلاح قیام اوکراینی بکار می‌برد فرق چندانی ندارد. این ارتش در خاک اوکراین افراد شوروی را بطور دستجمعی به قتل می رساند. در دوره ما همان اصولی احیا شدند که ملی گرایان اوکراینی بر پایه آن‌ها ساخت «دولت ملی خود» را در سر می پروراندند. امروز شاهد هستیم که اصول ارتش قیام اوکراینی و باندرا در همه قشر های حکومت سیاسی کنونی مورد بکار برده می شوند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала