گزارش و تحلیل

ایران و عملیات بشردوستانه در حلب

© Sputnik / Andrey Steninکاروانی با 18 تن کمک بشردوستانه روسیه برای حلب
کاروانی با 18 تن کمک بشردوستانه روسیه برای حلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از 8 جولای روسیه عملیات گسترده ای را در سوریه برای نجات شهروندان گرفتار در حلب که سال ها به دلیل درگیری های جنگی در وضعیت دشواری فرا گرفته اند، آغاز کرده است.

سازمان ملل نیز آمادگی خود را برای پیوستن به عملیات انسان دوستانه بزرگ ابعاد برای کمک به شهرواندان غیر نظامی حلب اعلام کرده است. ایران هم به عنوان یک شرکت کننده فعال در مبارزه با تروریسم در منطقه، حداکثر تلاش خود را برای حمایت از نیروهای روسیه و سوریه در شرق حلب به منظور حفاظت از غیرنظامیان به ثمر می رساند.
حسن شمشادی، خبرنگار رسمی اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی مصاحبه با «اسپوتنیک» از مشارکت نیروهای ایرانی در عملیات بشردوستانه در سوریه و سایر ابعاد نظامی در جبهه درگیری ها ، اطلاعات مبسوطی را در اختیار ما قرار داد:

حسن شمشادی همچنین برخی از جزئیات عملی در مورد تغییرات در جبهه نظامی توام با عملیات فعال ضد تروریستی برای آزاد سازی حلب با «اسپوتنیک» به اشتراک گذاشت:

در چارچوب انجام عملیات آزاد سازی حلب و همزمان ماموریت بشردوستانه در این منطقه، برحی از رسانه های گروهی اطلاعات جنجال و برانگیز و جذابی را منتشر می کنند که گویا سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده واحد ویژه «قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در عملیات ضد تروریستی سوریه دخالت دارد.
برای مثال، چند روز پیش، روزنامه «شرق الاوسط» اطلاعاتی را در رابطه با شرکت نیروهای «بسیج» در نبردهای سوریه تحت فرماندهی شخص سردار سلیمانی از سپاه پاسداران انتشار داد. در خصوص اینکه چرا این اطلاعات نادرست و با حدس و گمان همراه است، حسن شمشادی به «اسپوتنیک» توضیح داد:

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала