گزارش و تحلیل

نظام جهانی – 2035: پنتاگون در باره نقش فزاینده روسیه و چین در جهان هشدار داد

© Photo / Chairman of the Joint Chiefs of StaffАмериканские военные у здания Пентагона
Американские военные у здания Пентагона - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گزارش مرکز اطلاعات فنی وزارت دفاع آمریکا آمده است که کمتر از 20 سال دیگر آمریکا و متحدینش در جهانی زندگی خواهند کرد که تشکیل نظام جهانی به شکل معمولش پدید آمده پس از جنگ سرد دشوار و یا اصلاً غیر امکان پذیر خواهد بود

این گزارش می افزاید: دولی که نفوذشان دائماً رو به افزایش است مثلاً چین، روسیه، هند، ایران و برزیل روز به روز بیشتر از مواضع و حقوق و اختیارات خود در سیستم بین‌المللی موجود ابراز نارضایتی می کنند.

روسیه به‌  بروزسازی نیرو های زمینی، هوایی و دریایی قاره پیمای خود  و به انجام اعمال بازداشتن ادامه داده و تعلیمات هسته ای غیر مترقبه و پرواز های استراتژیک  شناسایی بمب افکن هایش بر فراز آمریکا از جمله مظاهر آن‌ها خواهد بود.

در این گزارش به روسیه، چین و هند نام کشور های تجدید نظر طلب داده شده که به عقد قراردادهای جایگزینی خواهند پرداخت و این در حالی خواهد بود که ذخایر کاهش یابنده غرب به برتری واشنگتن در جهان تأثیر ناگوار خواهد گذاشت.

در عین حال تأکید می‌شود که در حال حاضر در جهان چنان نیرویی وجود ندارد که بتواند آشکارا با نفوذ جهانشمول آمریکا مقابله کند ولی عجالتاً متحدینشان در مقایسه با رقبای بالقوه آن‌ها با سرعت کمتری پیشرفت می کنند.

در این رابطه در پایان این گزارش  گفته می‌شود که کشور های رقیب می‌توانند به نفی مقرراتی بپردازند که حالا پایه و اساس نظام کنونی جهانی را تشکیل می دهند.

در این گزارش  گفته  شده: دستاورد های علمی — فنی آتی باعث آن خواهند شد که برابری بازیگران در صحنه جهانی مستحکمتر شده و در نتیجه مخالفان بالقوه آمریکا خواهند توانست به منافع جهانی ایالات متحده با ثمربخشی بیشتری هل من مبارز بگویند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала