گزارش و تحلیل

معاون رئیس پارلمان روسیه: فشار قوی سیاسی به کمیته بین المللی المپیک وارد می شد

© Sputnik / Evgeny BiyatovПрезидент Олимпийского комитета России Александр Жуков
Президент Олимпийского комитета России Александр Жуков - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر ژوکوف، رئیس کمیته المپیک فدراسیون روسیه در مصاحبه با RT اوضاع در حول و حوش جنجال دوپینگ تیم ملی روسیه را در آستانه بازی های المپیک در ریئو مورد تفسیر قرار داده است.

وی اظهار امید کرد که ترکیب تیم تا 28 جولای ماه جاری تصدیق خواهد شد و همچنین از فشار قوی سیاسی که از طرف غرب به کمیته بین المللی المپیک در بدو تصمیم آن کمیته در خصوص سرنوشت ورزشکاران روسیه اعمال می شد، بیان کرده است. 


ои рио запрет - اسپوتنیک ایران
بازی های المپیک سیاسی
وی بطور خاص گفت:

"فدراسیون های ورزشی تابستانی ما و آن تیم ها که شامل لیست روسیه هستند باید هر چه زودتر تمام کارهای ضروری فدراسیونهای بین المللی را مربوط به اجراء کردن کل معیارها برای شرکت ورزشکاران روسیه در بازیهای المپیک ریئو انجام بدهند".


آقای ژوکوف تأکید کرد که هر چه زودتر این کار انجام شود، زودتر هم تصویر کامل مربوط به وضع تیم ملی روسیه معلوم خواهد شد. رئیس کمیته المپیک روسیه علاوه کرد:"امیدوارم که تا 28 جولای تمام بررسی و تحقیقات به سر رسیده و ترکیب تیم ما سرانجام تأیید خواهد شد". 
آقای ژوکوف به سخن خود ادامه می دهد:

"پیش از همه، این مسئولیت و وظایف فدراسیونهای بین المللی تابستانی می باشند. هر یک از این فدراسیونها، طبق صورت جلسه کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک، باید نام تک تک ورزشکاران روسی شامل لیست را مورد تحلیل و تجزیه قرار دهد و آشکار شود آیا آنها کدام تخلفی دوپینگ داشتند یا نه. اگر جواب منفی است، فدراسیون ها، شرکت این ورزشکاران را در بازیهای المپیک تأیید می نمایند".


آقای ژوکوف قید کرد:

غیر از این، داور ویژه که از طرف دادگاه بین المللی داوری ورزشی تعیین شده است باید صحیح بودن آن فهرست ها را تأیید کند. در آن صورت ورزشکاران می تواننند در بازیهای المپیک شرکت ورزند.


رئیس کمیته المپیک روسیه همچنین تأکید کرد که غرب بر کمیته بین المللی المپیک تأثیر قوی می کرد.


آقای ژوکوف می گوید:

"راجب آن میتوان از مقاله ها که در غرب از جمله در آمریکا و انگلیس نشر می شد، قضاوت کرد. راجب آن میتوان همچنین از اظهارات سناتوران آمریکایی که سازمان WADA را مورد درخواست قرار داده و جویای مؤثریت 25 میلیون دلار آمریکا در وجه این سازمان و کندی کار آن نسبت به ورزشکاران روسی قضاوت کرد".


وی در آخر اظهارات خود نتیجه گیری می کند: "مشهود و روشن است که فشار سیاسی به کمیته بین المللی المپیک بسیار قوی بود".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала