گزارش و تحلیل

نظر روزنامه نگاران خارجی درباره احداث پل تا کریمه

© Photo / Information center of Krymsky bridgeПредставители иностранных СМИ на стройплощадке Крымского моста
Представители иностранных СМИ на стройплощадке Крымского моста - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این افراد دیده های خود را با خبرنگار رادیو اسپوتنیک در میان گذاشته اند.

تعدادی از روزنامه نگاران خارجی برای مشاهده احداث پل از روی آبراهه کرچنسک که شبه جزیره کریمه را با شبه جزیره تامانسک متصل می کند به روسیه دعوت شدند. این افراد دیده های خود را با خبرنگار رادیو اسپوتنیک در میان گذاشته اند.

نمایندگان رسانه های خارجی در چارچوب بازدید خود از کریمه  روند احداث پل از روی آبراهه کرچنسک و اتصال این شبه جزیره به روسیه را مشاهده کردند. این روزنامه نگاران از کشورهای امریکا، آلمان، بریتانیا، ژآپن، عراق، رومانی، کره جنوبی و بلغارستان بودند و از طریق وزارت امور خارجه روسیه به این کشور دعوت شدند.

لیویا یوریا سردبیر کانال تلویزیونی «تی وی رومانی» می گوید که اولین بار این پل را به شکل مجازی مشاهده کرده است. مشاهده ستون های زیر پل با چنین ارتفاعی واقعیت حیرت انگیز است.

به گفته وی، بعد از مشاهده احداث این پل، هیچ تردیدی برایش باقی نمانده که پل به موقع حاضر خواهد شد.

خالد عبدالرحمان روزنامه نگار عراقی از کانال «روداو» می گوید که بازدید از این محل باری او بسیار جالب بوده است.

وی در ادامه توضیح می دهد: «برایم جالب بود، پل بسیار زیبا ساخته شده است. من اولین بار است که از چنین جای جالبی بازدید می کنم. اولین چیزی که به چشمم خورد، خود پل بود. بسیار بزرگ و جالب ساخته شده و برای توریست ها هم قطعا جالب خواهد بود. به همین خاطر می خواهم بگویم که کار روسیه واقعا جالب است و مکان جالبی را درست کرده است».

کاری فلینتوف سردبیر کمپانی رادیویی امریکایی نشنال پابلیک رادیو تعریف می کند که پل مذکور از نظر مهندسی بسیار جالب توجه است. حضور در این محل برای او جالب است. جالب تر از همه، ساخت چنین پلی در این مدت کوتاه و با این موفقیت است».

گروه فیلم برداری دی دبلیو نیز همراه با هیات روزنامه نگاران در محل حضور داشتند.

یوگنی اوشاکوف اپراتور این گروه می گوید: «خاطره خوبی از این پل در ذهنم باقی مانده. من فکر نمی کردم که احداث این پل با چنین سرعتی پیش برود. زمانی که در رسانه ها راجع به احداث پل خواندم، باور نکردم، اما امروز با چشم های خودم می بینم که کار جالبی در حال انجام است. وقتی چیزی را با چشم خود می بینی، همه چیز فرق می کند».

پیشتر ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه گفته بود که تعدادی از رسانه ها حاضر نشدند نمایندگان خود را به این محل اعزام کنند. زاخاروا می گوید که این قبیل نشریات و رسانه ها تمایلی به اطلاع رسانی واقعی درباره شرایط واقعی در کریمه ندارند.

لازم به ذکر است که برای احداث این پل در حدود 211 میلیارد روبل هزینه شده است. مسیر جاده ای روی پل از ماه دسامبر 2011 قابل بهره برداری است و سال 2019 مسیر ریلی نیز راه اندازی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала