گزارش و تحلیل

جهان بدون صدام بهتر است

© REUTERS / Oleg PopovБританские танки в Ираке, архивный снимок
Британские танки в Ираке, архивный снимок - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیچ ایرانی ای در جهان وجود ندارد که تایید نکند "جهان بدون صدام حسین بهتر است" اما استقاده از این مصطلح توسط تونی بلر و جورج بوش همانا سخن امام علی (ع) است که گفت : "کلمه حق یراد بها الباطل".

گزارش اخیر منتشر شده در انگلیس در مورد دخالت این کشور در حمله به عراق به وضوح نشان می دهد که ایالات متحده و انگلیس و همپیمانان آنان بر اساس یک سری بهانه های واهی به عراق لشکر کشی کردند و صدها هزار انسان بی گناه را با انواع و اقسام سلاح های ممنوعه سلاخی کردند و سپس جهان را در شرایط نا امن فعلی قرار دادند.
سازمان ملل و همه تشکل های مدعی بین المللی هم کنار نشستند و فقط تماشا کردند. همانگونه که امروزه نظاره گر قتل عام مردم عراق و سوریه و یمن و پاکستان و افغانستان و… هستند. همانگونه که امروزه نظاره گر پایمال شدن بدیهی ترین حقوق انسانی اکثر مردم بحرین هستند. همانگونه که مردم ایران را با انواع و اقسام تحریم های ظالمانه به دلایل واهی تحت فشار قرار دادند و قرار می دهند.
این گزارش همچنین تاییدی بر همه تحلیل ها و گلتمان هایی بود که تاکید می کند همه مشکلات جهان کنونی از سیاست های اشتباه ایالات متحده و همپیمان اش نشآت می گیرد.

Иракский флаг на фоне демонстрации в Багдаде - اسپوتنیک ایران
درخواست پارلمان عراق از دولت برای اقامه دعوی علیه بریتانیا
از تشکیل گروه های تروریستی همچون القاعده تا حمله به افغانستان و عراق و لیبی و شعله ور کردن جنگ در یمن و صومالی و سوریه و… نمی دانم چند کشور را باید بشمرم که همه بر اساس سیاست های غلط آمریکا امروزه مردمانشان بد بخت شده اند و جوانانشان به سمت تروریسم کشیده شده اند.
در سوریه و عراق اگر ایران و روسیه ایستادگی نمی کردند به دلیل بی تدبیری ایالات متحده که خود را ارباب جهان می داند امروزه شاهد تشکیل بزرگترین کشور تروریستی در تاریخ بشریت بودیم. تصور کنید این کشور تروریستی که با تلاش ایران و روسیه تا حدی مهار شده چه قدر برای جهان خطر ایجاد کرده اگر توانسته بود جای پای خود را محکم کند چه کار می کرد.
آقای اوباما در اظهار نظر رسمی خود اذعان داشت که ایالات متحده هیچ برنامه ای برای لیبی بعد از قذافی نداشته ولی قذافی را با زور سرنگون کرد.
آیا همین لیبی پس از سرنگونی قذافی به مرکز تهیه و تولید و پخش تروریست در آفریقا و جهان تبدیل نشد؟
بدیهی است که همه این ماجرا ها ثابت می کند ایالات متحده نمی تواند در جایگاه ابر قدر و رهبری در جهان قرار گیرد و قطعا این کشور نمی تواند صلح و امنیت جهانی را تامین کند.
در مورد سازمان ملل که دیگر تکلیف آن روشن است زمانی فقط تحت تاثیر فشار های سیاسی ایالات متحده قرار داشت امروزه دیگر وجدان خود را به حراج گذاشته وتصمیمات خود را به کشورهای دیگر فروخته و دیگر روی آن هم نمی توان حساب باز کرد.
آیا وقت آن نرسیده که جهانیان به فکر تشکیل یک تشکیلات دیگر، غیر از سازمان ملل، باشند تا بتواند نظم و امنیت جهانی را برقرار کند یا اینکه باید منتظر یک جنگ جهانی ویرانگر دیگر باشیم تا کشورهای جهان به فکر بیافتند این تشکیلات فایده ای ندارد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала