گزارش و تحلیل

دسته های زنان کرد سوریه بخاطر آزادسازی منبج از لوث داعش به نبرد پرداختند

© REUTERS / Ahmed Jadallah/Files Курдские женщины-солдаты
Курдские женщины-солдаты - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیرو های دمکراتیک سوریه با پشتیبانی هواپیما های ائتلاف بین‌المللی سیلو های واقع در حنوب منبج و قصبه دوفر الکتاب در سمت غربی را تصرف کردند ولی برای آزادسازی کل شهر آن‌ها باید از استحکامات داعشی ها عبور کنند.

در خیابان‌ها در حوالی این شهر نبرد ها جریان دارند. از قرار معلوم تروریست ها آماده اند در طول چند هفته دیگر از خود دفاع کنند

دسته های زنان کرد با موفقیت در حال عملیات جنگی در ناحیه الاسدیه هستند. ایفار و دوستان او برای آزادسازی منبج به مسلسل های سنگین و دیگر انواع اسلحه متوسل می شوند. ایفار زن رزمنده نیرو های دمکراتیک سوریه گفت:

الان ما در ناحیه سیلو در نزدیکی منبج قرار داریم. شبه نظامیان داعش گاه به گاه به ما حمله می‌کنند. هدف ما آزادسازی منبج است. ما هنگامی خوشبخت می‌شویم که ساکنان بتوانند به شهر خود باز گردند.

یک گروه نیروی ویژه مجهز به تسلیحات معاصر یک محموله بمب را به دست آورد. تروریست ها آن‌ها را ساختند. تک تیراندازان، ماشین‌های بمب گذاری شده و تونل هایی که شبه نظامیان کندند حرکت یگان های کردی به بخش‌های مرکزی منبج را دشوار می سازند. کارشناسان می‌گویند که تونل های محلی به جرابلوس و الباب منتهی می‌شوند و داعشی ها از آنجا کمک دریافت می کنند. شاهین کوبانی رزمنده نیروی دمکراتیک سویه در توضیح این گفته چنین تعریف کرد:

رزمندگان ما در این ناحیه با سرعت خیلی پایین حرکت می‌کنند زیرا اسلام گرایان در اینجا چند تونل کنده و این اراضی را مین گذاری کردند. آن‌ها در نزدیکی پمپ بنزین در مرکز منبج از زیرمین بیرون می آیند. حالا دسته های ما در نزدیکی تقاطع قرار گرفته و نبرد هنوز ادامه دارد.

آزادسازی منبج وظیفه مشکلی است و انجام آن امکان خواهد داد که کاری شود تا مرز سوریه — ترکیه در عمل بسته گردد. این مرزی است که از طریق آن شبه نظامیان و امرای داعش به این ناحیه نفوذ می کنند.


پیشروی نیرو های دمکراتیک سوریه و دسته ها به رهبری شورای نظامی منبج به تدریج صورت گرفته و منعکس کننده اصرار و پافشاری رزمندگانی است که تلاش می‌کنند منبج را آزاد کرده و تروریست های داعش را از این شهر یکبار برای همیشه اخراج کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала