گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین: اقتصاد روسیه دارد در مسیر رشد قرار می‌گیرد

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Санкт-Петербург
Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Санкт-Петербург - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در جریان همایش اقتصادی سن پترزبورگ با اعضای شورای بین‌المللی خبرگان از بیناد سرمایه‌گذاری های مستقیم در روسیه و نمایندگان جامعه بین‌المللی سرمایه گذاران ملاقات کرد

ولادیمیر پوتین اشاره کرد اقتصاد روسیه از دوره دشواری گذشته و حالا در مرحله رشد قرار گرفته است. رئیس جمهور گفت

«ما عملاً از افت عبور کردیم و برای قرار گرفتن در مسیر رشد شرایط اساسی ایجاد شده است. ما توانستیم ثبات کلان اقتصادی را تأمین کنیم و تورم بطور چشمگیری پایین آمده است.

به عقیده پوتین اقتصاد روسیه نه تنها به شرایط جدید آداپته شده بلکه توانسته است از این وضعیت فواید معینی را برای خود تأمین کند. پوتین ذکر کرد: «اقتصاد روسیه بر اثر نرخ ملایم پول ملی توانسته است از برتری‌های رقابتی برخوردار شود. به گفته پوتین، در ضمن روسیه از افت موجود بدون تلفات جدی عبور کرد. پوتین تأکید کرد:

«اعمال بانک روسیه به ما امکان داد که سطح بالای دخیره و ارزمان نیز حفظ شود. همه می‌دانند که در روسیه تناسب قرض نسبت به میزان محصول ناخالص ملی از پایین‌ترین ها در جهان است».

بعلاوه افت سبب آن نشد که روسیه در مورد حرکت‌های سرمایه‌گذاری ها محدودیت‌ها وضع کند. رئیس کشور در جمعی سرمایه گذاران اعلام کرد که مقامات چنین طرح ها را در سر نمی پرورانند.

به گفته رئیس جمهور، روسیه در حال حاضر علاقمند است که برای انجام مدرنیزه سازی فناوری ها سرمایه‌گذاری ها در این کشور جلب شود. پوتین اعلام کرد:

«ما در چارچوب برنامه‌های جایگزین کردن اجناس وارداتی به محصولات خودمان واحد های نیرومندی قادر به رقابت موفقیت آمیز در بازار های خارجی را ایجاد می کنیم. ما برای بالا بردن ثمربخشی آن‌ها قصد داریم این واحد ها را از نظر فناوری بشدت نوسازی کنیم. به این خاطر علاقمندیم که همراه با سرمایه‌گذاری ها، فناوری های پیشرفته نیز به روسیه بیایند».

در یک زمان پوتین متذکر شد که حلب فناوری های پیشرفته به این کشور باید همراه با متعهد شدن سرمایه گذاران در خصوص جا دادن این واحد ها در روسیه باشد. به گفته پوتین برای این منظور به سرمایه گذاران قرارداد ویژه سرمایه‌گذاری واگرار خواهد شد و در آن آن‌ها متعهد خواهند شد که سطح فناوری تولیدات خود در روسیه را بالا برده و واحد های مربوطه در جاهای معیینی مستقر کنند و در عوض در این کشور از تضمین ها و مزایای متفاوتی برخوردار خواهند شد.

رئیس جمهور به این امر اشاره خاصی کرد که چشم انداز فواید سرمایه‌گذاری ها در بازار های باصطلاح جدید مرتبط با فناوری های پیشرفته عیان و هویدا است و روسیه می‌خواهد که در این بازار ها پروژه های جدیدی پیاده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала