گزارش و تحلیل

«رهگیری زیردریایی پوتین»: برداشت رسانه های بریتانیا از زیردریایی

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationزیردریایی
زیردریایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زیردریایی روسی در حال حرکت روی آب بوده، اما بریتانیا با کمک متحد خود ناتو موفق به کشف آن شده است.

روزنامه های بریتانیا اخیرا مطالبی راجع به زیردریایی روسی و رهگیری آن توسط نیروهای دریایی بریتانیا در نزدیکی آب های بریتانیا منتشر کردند. روزنامه تلگرام می نویسد: «ناوچه سلطنتی نیروهای دریایی بریتانیا یک زیردریایی روسی را در دریای شمال در نزدیکی لامانش رهگیری کردد».

روزنامه ایندیپندنت می نویسد: «نیروهای دریایی بریتانیا در نزدیکی لامانش زیردریایی روسی را رهگیری کرد».

اسکای نیوز می نویسد: «زیردریایی روسی توسط ناوگان دریایی بریتانیا رهگیری شد».

دیلی میل می نویسد: «ولادیمیر پوتین یک زیردریایی جنگی به لامانش اعزام کرده تا مراقب حرکات نیروهای دریایی بریتانیا باشد».

خبرگزاری «دِ سان» می نویسد: «شکار در آنسوی دریای سرخ: ولادیمیر پوتین چند روز پیش از شروع مسابقات انگلیس — روسیه در بازی های یورو-2016 یک زیردریایی نظامی به لامانش اعزام کرد».

از شواهد پیداست که ناوگان دریایی بریتانیا برای اولین بار و البته به کمک ناتو متوجه زیردریایی روسیه شده است. وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که یک ناو بریتانیایی زیردریایی روسی به نام «استاری ساکول» را همراهی می کند تا از آب های پا د کال خارج شود. مولفین مقاله احتمال می دهند که زیردریایی روسی مجهز به سلاح هسته ای باشد. حتی وزیر دفاع بریتانیا مایکل فِلون نیز با اشاره به این رویداد خاطر نشان کرده که ناوگان بریتانیا کاملا مراقب هر حرکتی در آب های بین المللی و منطقه ای هست. به طور کل، طرف بریتانیایی این اتفاق را کاملا جدی گرفته است.

مایل فلون می گوید: «این اتفاق نشان می دهد که ناوگان دریایی ما آبهای بین الملل و منطقه را کاملا تحت کنترل دارند و مراقب خطرات بالقوه هستند».

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اتفاق حاضر اشتباه تفسیر شده است. زیرا زیردریایی «استاری آسکول» چندی پیش در حال بوکسل با یک کشتی بر روی دریا بوده است. بعد از پایان آزمایشات معمول ناوگان بالتیک این زیردریایی به محل اصلی خود در دریای سیاه برمی گردد. وزارت دفاع روسیه از این رفتار بریتانیا در رابطه با زیردریایی کاملا شگفت زده شده است. زیردریایی روسی در حال حرکت روی آب بوده، اما بریتانیا با کمک متحد خود ناتو موفق به کشف آن شده است. علاوه بر این، چندین کشتی تجاری طی روزهای قبل این اتفاق از کنار زیردریایی عبور کرده بودند و به رسم قدیم حتی به هم سلام داده بودند. به همین خاطر اگر بریتانیا و ناتو متوجه این زیردریایی نمی شدند، کاملا عجیب به نظر می رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала