گزارش و تحلیل

زحمت و تلاش از روسیه و ارتش بشار اسد، شایستگی و قدردانی از ائتلاف آمریکایی؟

© AP Photo / Richard Drew, Fileچورکین: از تجربه توافق هسته ای با ایران برای حل دیگر بحران ها استفاده شود
چورکین: از تجربه توافق هسته ای با ایران برای حل دیگر بحران ها استفاده شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت این سازمان اظهار کرد که سازمان ملل متحد، عمداً از شایستگی طرفین در مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه که شامل ائتلاف بین المللی نیستند، چشم پوشی می کند.

در سخنرانی شورای امنیت سازمان ملل، ویتالی چورکین،به موردی در گزارش پخش شده قبلی دبیر کل سازمان جهانی در امور تهدیدات مرتبط با داعش جلب توجه کرد و گفت که در گزارش اشاره می شود که شکست و مغلوب تروریست ها مستقیماً به اقدامات برخی نیروهای ائتلاف بین المللی مقَیَد است.
دیپلمات روسی اظهار داشت:

"به نظر می رسد که فقط نقش ائتلاف در رأس آمریکا هدفمندانه جلوه تر می شود و اقدامات کشورهای دیگر که غالبا موثرتر است، عمدا نادیده گرفته می شود".
به گفته چورکین،" چنین برخورد به تشکل ائتلاف ضد تروریستی جهانی کمک نمی کند".


انکار ناپذیر است که آسیب و خسارت چشم گیر به ظرفیت نظامی داعش در سوریه توسط نیروهای هوافضایی روسیه وارد شده است. به نظر ما، در برابر عملیات نیروهای مسلح سوریه که فداکارانه در خط مقدم، علیه تهدید تروریستی مبارزه می کنند، نباید سکوت کرد. موجب حیرت آشکار می شود که در این گزارش در مورد نقش نیروهای هوافضایی روسیه در نجات ویژه پالمیرا از تروریست ها و سروسامان دادن به زندگی صلح آمیز با کمک نظامیان و کارشناسان روسیه، از جمله برداشت مین در ارگ تاریخی، حرفی نیست".
وی افزود که گروه نظارت بر کمیته های ضد تروریستی، لیست سرکردگان گروهک های هلاک شده را از روسیه درخواست کرده بود. روسیه اطلاعات راجع به نتیجه عملیات نیروهای هوافضایی خود در سوریه را ارائه کرده است.


نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در اخیر بیانیه خود با علاقمندی پرسید:

"سوال مطرح می شود: برای کدام هدف و مقصد این اطلاعات درخواست شده بود؟".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала