گزارش و تحلیل

سنای فرانسه خواستار لغو تدریجی تحریم های علیه روسیه

© AP Photo / Francois Moriسنای فرانسه خواستار لغو تدریجی تحریم های علیه روسیه
سنای فرانسه خواستار لغو تدریجی تحریم های علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان فرانسه امروز قطع نامه ای با درخواست کم شدن تدریجی تحریم ها علیه روسیه تصویب کرد.

302 نماینده رای موافق داده و 16 نفر مخالف بودند. این قطع نامه جنبه ی توصیه و پیشنهادی دارد.
همانطور که ریا نوواستی اطلاع داد، ژاکلین گورو معاون سخنگوی سنای فرانسه ، نتایج رای گیری را اعلام کرد. این سند از دولت کشور درخواست کم شدن تحریم ها در جریان مذاکرات کل اروپایی در چهارچوب اتحادیه اروپا را مطرح می کند.
علاوه بر این کم شدن تحریم ها در ارتباط با اوضاع در شرق اوکراین و از جمله اجرای توافق مینسک است.
سناتورها همچنین به تحریم های شخصی اشاره کردند که علیه نمایندگان پارلمان روسیه وضع شده است. نمایندگان در جریان بحث و بررسی سند بارها به ارتباطات تاریخی بین مسکو و پاریس اشاره کردند.
این قطع نامه جنبه ی توصیه ای دارد اما بعید نیست که این موضوع در آینده ای نزدیک برای بررسی به خارج از مرزهای فرانسه برود. مسئله مربوط به تحریم ها علیه روسیه ، ممکن است در کمیته اتحادیه اروپا ، بیست و هشتم و بیست و نهم ژوئن مطرح گردد. ضمنا همانطور که کارشناس جان لوکلند در مصاحبه ای با شبکه ی راشا تودی اشاره کرد برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، همبستگی اتحادیه در مرحله ی کنونی مهم تر از عقیده ی کشورهای دیگر است.
جان لوکلند ، مدیر برنامه های تحقیقاتی دانشکده ی دموکراسی و همکاری می گوید: " من کاملا مطمئنم که دولت فرانسه اولویت دادن به سیاست اروپایی خود و شرکای اروپایی و نه نمایندگان پارلمان ملی خود را ادامه می دهد. البته چنین دولی هم در اروپا هستند که با احتیاط با تحریم ها برخورد می کنند. متاسفانه در مرحله ی کنونی تمامی آنها موافقند که همبستگی اروپا مهم تر از مواضع شخصی دول دیگر در خصوص تحریم هاست. بنابراین در کمیته ی اروپا در تاریخ بیست و هشت ژوئن من منتظر هیچ گونه بیانیه ای از کشورهای اتحادیه اروپا نیستم که علیه نظریه مشترک باشد.
یادآوری می کنیم که پیشتر پیش نویس سند بررسی شده توسط سناتورهای فرانسوی در کمیسیون مربوط به امور خارجی ، دفاع و نیروهای مسلح تصویب شده بود. همانطور که رسانه ها خاطر نشان کردند ، رای گیری در مجلس ملی با فریاد های رضایت بخش و کف زدن ها همراه بود.
لازم به ذکر است که فرانسه اولین کشوری نیست که در آن رای گیری برای لغو تحریم های ضد روسی انجام می شود.
رای گیری مشابه در دو استان ایتالیا یعنی لیگوریا و لمباردی درماه های ژوئن و ژوئیه برگزار شد.
سی و یکم ماه می وزیر امور خارجه آلمان فرانک والتر اشتاینمایر نیز در خصوص احتمال لغو مرحله ای تحریم ها از روسیه پیشنهاد کرد.
اتریش نیز خواستار برقراری ارتباط با روسیه است. مقامات این کشور معتقدند که از سر گیری ارتباطات متقابل تجاری باعث افزایش تبادل کالاهای کنونی از روسیه تا 500 میلیون یورو می شود.
معاون وزیر امور خارجه یونان نیکوس کسیداکیس در مصاحبه ای با شبکه ی تلویزیونی راشا تودی بیان داشت که آتن نیز مخالف تمدید خودکار تحریم ها ی علیه روسیه است. وی تاکید کرد که رژیم تحریم ها و اقدامات پاسخ گو از جانب مسکو تنها به ضرر دول و کارفرمایان صادق و درست است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала