گزارش و تحلیل

گزارش سازمان ملل درباره شکنجه در زندان های اوکراین

© Sputnik / Igor Bashkovityiپلیس کی یف
پلیس کی یف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در برخی مناطق اوکراین عدم رعایت حقوق بشر به یک مساله عادی تبدیل شده است.

روزنامه بریتانیایی تایمز به نقل از ایوان شیمونویچ دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشر می نویسد که ماموران امنیت اوکراین تعداد زیادی از طرفداران شورشیان دانباس را بازداشت کرده و تحت شکنجه قرار داده اند.

شیمونویچ در ادامه خاطر نشان می کند که در برخی مناطق اوکراین عدم رعایت حقوق بشر به یک مساله عادی تبدیل شده است.

پیشتر گفته شده بود که ماموران نظارت بر حقوق بشر در سازمان ملل چهاردهمین گزارش را درباره اقدامات کی یف در این رابطه اماده کرده اند. با این حال به گزارش شیمونویچ، بی اعتنایی به حقوق بشر در برخی حوزه ها در کی یف به امری عادی تبدیل شده است.

گزارش آماده شده در سازمان ملل شامل صدها مورد بازداشت غیرقانونی، شکنجه و برخوردهای خشونت آمیز با زندانیان است. علاوه بر این در کشور 5  زندان مخفی وجود دارد که توسط مقامات اوکراین ساخته شده است.

در سند مذکور همچنین موارد مشخصی از شکنجه زندانیانی ذکر شده است که توسط ماموران امنیت اوکراین بازداشت شده اند.

آندره کلین مدیر دپارتمان همکاری های اروپا در وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو تا کنون چندین مرتبه از سایر اعضای شورای اروپا خواسته که نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در اوکراین بی تفاوت برخورد نکنند.

کنستانتین دالگوف نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و حکومت نیز همین موضوع را مطرح کرده و گفت که وضعیت شکنجه و استفاده از روش های غیرقانونی برای بازجویی و فشار روانی بسیار وخیم است. دالگوف همچنین ابراز امیدواری کرد که کمیسیون سازمان ملل به شرایط حاضر رسیدگی کند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر در ماه مارس 2014 برای نظارت بر رعایت حقوق بشر به اوکراین سفر کردند. دفاتر این کمیساریایی در کی یف، دانتسک، دنیپروپتروفسک، خارکوف، کراماتورسک و ادسا مستقر هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала