گزارش و تحلیل

سرگی لاوروف : جنگ جهانی رخ نمی دهد

© Sputnik / Sergey GuneevМинистр иностранных дел России Сергей Лавров
Министр иностранных дел России Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با رادیو " کامسامولسکایا پراودا" برخی از مسائل مربوط به ارتباط متقابل روسیه با سایر کشورها و از جمله سوریه و آمریکا را پیش کشید.

در آغاز گفتگو، وزیر امور خارجه به اصلی ترین سوال پاسخ داد، مسئله ای که بسیاری از روس ها را در زمینه افزایش فشار غرب نگران و مشوش کرده است.

لاوروف گفت:

" هیچ گونه جنگ جهانی اتفاق نخواهد افتاد. پیشتر رئیس جمهور روسیه در این خصوص صحبت کرده اند. و من تاکید می کنم که سیاست مسئولانه از طرف غرب هم به این امر منجر نخواهد شد. اما پیش از همه ما باید بیاندیشیم که چه اندازه برای آن آماده ایم تا اجازه ی وارد شدن به جنگی جدید را ندهیم. در عین حال چنین تلاش هایی انجام می شود ، و این امر به افزایش پتانسیل های نظامی بیش از کفایت های عقلانی و نقض توافق های بین المللی مربوط است. "


وی یادآوری نمود که در سال 2001 آمریکا از توافق مربوط به محدودیت سیستم دفاع ضد موشکی خارج شد. ضمن آنکه در آن زمان جرج بوش به ولادیمیر پوتین گفت: نگران نباشید، این علیه شما نیست ، من می فهمم که شما باید اقدامات متقابل را اتخاذ نمایید ، هر کاری که می خواهید انجام دهید. " و باید این مسئله را به یاد آورد اما همسایگان عصبی ما از اروپای شرقی آنرا فراموش کرده و روسیه را مقصر می دانند.
=
وزیر امور خارجه روسیه افزود:

" ضمنا ، ما را در بحران اوکراین و در خصوص سوریه متهم می کنند و اکنون می خواهند که ما در مسئله ی لیبی کمک کنیم. به زودی شاید ما را در آنچه در یمن اتفاق می افتد مقصر بدانند. "


به گفته ی این دیپلمات روسی ، چنین اتهاماتی ، خط آگاهانه شرکای خارجی است:

" از زمان ایوان گروزنی (ایوان مخوف) هیچ کس نمی خواست روسیه قوی و مطمئن به خود را ببیند. در طول قرن گذشته انگلیسی ها و آمریکایی ها هر کاری کردند تا از یکپارچگی اوراسیا جلوگیری نمایند. همه آنها در آن مفهومی که ازبیگنف بژزینسکی در کتاب خود با عنوان " صفحه بزرگ شطرنج" آورده است ، گنجانده می شود جایی که وی به طور مستقیم برنامه " به وحشی ها (بربرها) اجازه اتحاد ندهید" را قرار داد. و این امری کاملا مشخص و بارز است.
لاوروف خاطر نشان نمود که در غرب اهریمن نمایی روسیه رخ می دهد.
=
وزیر امور خارجه روسیه گفت:

" چیز وحشتناکی نیست. هیچ وقت در تاریخ به غیر از موارد استثنایی ، شرکایمان با ما تا به انتها صادق نبوده اند. سخنرانی فولتن را به یاد بیاورید که چند ماه پس از پایان جنگ جهانی دوم و بعد از پیروزی مشترک و بزرگ متحدین انجام داد. چرچیل که در جریان جنگ علنا استالین را ستایش می کرد ، اتحاد جماهیر شوروی را دوست و شریک قوی می نامید ، سخنانی ایراد کرد که سمبلی برای آغاز جنگ سرد شد. "


سرگی لاوروف تاکید نمود:

" باید با همه دوست بود. ارتباطات خوبی بر پایه تساوی و مساوات که از اصول ماست برقرار کرد. اما ضمن پیش کشیدن این مسئله باید به خاطر داشت که متحدین اصلی ما یعنی ارتش ، نیروی دریایی و اکنون نیروی هوا فضایی هستند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала